Getting your Trinity Audio player ready...
|
Нов документален филм на NTD разкрива кой дърпа конците в Меката на седмото изкуство
Вечерта на 10 март Холивуд за 96-и път отпразнува своята звездна нощ. Създателите на седмото изкуство се събраха за поредна година в Долби Тиътър, за да уважат най-престижната церемония в жанра – връчването на златните статуетки „Оскар“ за най-добри филмови постижения.
Сред номинациите на Американската филмова академия обаче няма да видите новия документален филм „Превземането на Холивуд: контролът на Китай върху филмовата индустрия„. Защото той разкрива една добре (или не толкова добре) пазена тайна – кой всъщност контролира Меката на филмовото изкуство. Въпреки че Холивуд е един от най-емблематичните и бляскави символи на САЩ, там доминира чуждоземна сила. И тя е комунистически Китай или по-точно Китайската комунистическа партия (ККП).
Превземането на Холивуд
Как и защо се стигна дотам можете да разберете от оригиналната документална продукция на NTD, чиято премиера се състоя на 8 март по EpochTV. Тя показва разкритията на Крис Фентън, холивудски продуцент и изпълнителен директор, и Тифани Майер, разследващ журналист в The Epoch Times, автор на новинарската поредица „China in Focus„, за доходоносната симбиоза между Холивуд и ККП. Тифани Майер е и продуцент на филма.
Двамата повдигат завесата зад това как Холивуд помага за осъществяването на плановете на глобалния противник на всички държави, какви са бъдещите последици от това и какво правят смели хора, за да обърнат течението.
Лентата изобилства от примери за редакции и промени на продукции по нареждане на ККП, с цел да се избегне негативната реакция на Пекин или риска с печалбите в боксофисите. Сюжетът проследява как ККП през последните години съблазнява холивудския филмов елит, за да помогне на партията да проникне в американската киноиндустрия, като в замяна дава достъп до доходоносния китайски филмов пазар.
Самият Фентън разказва за участието си в уреждането на сделки с контролирани от ККП компании, за да бъдат допуснати филмите в киносалоните в Китай. Сделките включват хитови филми като „Looper: Убиец във времето“ с Брус Уилис и „Железният човек 3“ с Робърт Дауни Джуниър. Интервюта на Тифани Майер с актьора Кевин Сорбо, съпругата му Сам, актьора Ник Сиърси и сенатора Марша Блекбърн излагат факти, как китайският режим е проникнал не само във филмите, но и във всеки аспект от живота, променяйки начина, по който хората гледат на света.
„Те всъщност биха могли да превземат Америка, без да изстрелят и един изстрел, защото контролират достъпа до умовете ни.“, коментира холивудски режисьор в трейлъра на филма по повод ККП.
Крис Фентън, който започва като агент за набиране на таланти и впоследствие става изпълнителен директор и продуцент е бил заинтригуван от възможността да се възползва от китайския пазар. Той се присъединява към филмовата компания DMG Entertainment, която специализира в сключването на филмови сделки с Китай. Върхът на сътрудничеството на DMG с Китай са боксофис хитовете „Looper: Убиец във времето“ и „Железният човек 3“, като по думите на Фентън съдържанието и на двата филма е било променено, за да представи Китай в добра светлина. Той твърди, че Marvel Studios и Disney дори са написали предварително изказванията на актьора Робърт Дауни Джуниър по време на визитата му в Китай за промоцията на филма. В едно от интервютата Дауни възхвалява китайската система на управление, въпреки че става дума за комунистически тоталитарен режим, който не зачита човешките права.
Фентън разказва, че е вярвал как положителните отношения между холивудските филмови компании като DMG и Китай ще помогнат на комунистическата държава да се вдъхнови от предимствата на американската демокрация и дори един ден да я възприеме. Но за съжаление установява, че ККП просто използва своето икономическо предимство, за да облагодетелства дългосрочните планове на партията за подкопаване на Америка и установяване на глобално господство. Тези планове включват опитите на режима да попречи на хората по света да научат за ужасяващата действителност на погазване на човешките права в източната държава в миналото и настоящето.
„Превземането на Холивуд“ включва и други примери за натиск на ККП върху филмови продукции, включително заплахи към холивудски студия и филмови продуценти, възнамеряващи да финансират проекти, които критикуват комунистически Китай.
Например режисьорът на документални филми Кей Рубачек разказва, че нейният „Да намериш смелост“ е имал проблеми с разпространението. Актьорът и режисьор Ник Сиърси разкрива, че е трябвало да отложи един от филмовите си проекти, защото хората, които можели да финансират филма, са се страхували, че Китай ще провали бизнеса и кариерата им ако го направят. Документалната лента посочва и как ККП е забранила филми с участието на Брад Пит, заради ролята му „Седем години в Тибет“ през 1997 г.
Може би най-фрапиращият пример за холивудско преклонение пред ККП, което споменава „Превземането на Холивуд“ е римейкът на „Червена зора“ от 2012 г. В оригиналната версия злодеят е китайската армия, но всички знамена и униформи са дигитално променени в постпродукцията, за да покаже, че севернокорейската армия е нашественикът в малък американски град.
Не всички се страхуват от ККП
За щастие има смелчаци, които не се страхуват да се противопоставят на тиранията на ККП. „Превземането на Холивуд“ ни показва, че те са в развлекателната индустрия, медиите и други сфери на живота.
Законотворци в американския Конгрес работят за прокарването на закони, които спират проникването на ККП в медиите, включително Холивуд и социалните медии.
Създателите на хитовия филм „Топ Гън: Маверик“ са отказали да свалят тайванското знаме от прочутото пилотско яке на Том Круз, заради което ККП забрани филма в Китай.
В последния „Спайдърмен“ ККП е поискала от Sony да премахне Статуята на свободата, но студиото е отказало.
През 2022 г. ККП забрани прожекциите на „Доктор Стрейндж в Мултивселената на лудостта“ заради два кадъра от по 3 секунди на кутия на вестника The Epoch Times, които Marvel Studios оставиха във филма. Медията е известна с критичното си и изобличаващо отношение към китайския режим.
„Превземането на Холивуд“ е просветляващ филм за усилията на ККП да използва американската развлекателна индустрия, не само за да подкопае устоите на Америка и свободата, но и да установи глобално господство. Съдбата не само на Съединените щати, но и на целият свят зависи от това дали хората ще осъзнаят как китайският режим безцеремонно превзема света в буквален и преносен смисъл. В този решаващ исторически момент истината може да изглежда трудна за възприемане, но реалността е, че сме изправени пред избор: да продължим да угодничим на червения дракон или да се опълчим срещу неговата разрушителна хегемония!
„Превземането на Холивуд: контролът на Китай върху филмовата индустрия“ можете да гледате тук.