• За нас
  • Пишете ни!
неделя, 1 юни, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн
Дарение
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Наука и технологии Околна среда

Роуън Аткинсън: Не прибързвайте с покупката на електромобили

отЕкип на The Epoch Times
21 юни , 2023
Роуън Аткинсън: Не прибързвайте с покупката на електромобили

Актьорът и комик Роуън Аткинсън в Кралската болница "Челси" на 19 май 2014 г. в Лондон, Англия. (Eamonn M. McCormack/Getty Images)

Getting your Trinity Audio player ready...

Британският актьор и комик Роуън Аткинсън, който е и магистър по електроинженерство и дългогодишен автомобилен ентусиаст, призова шофьорите да запазят възможно най-дълго старите си автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Като един от първите ползватели на електрически автомобил, Аткинсън споделя, че в началото е бил ентусиазиран, но бързо се е разочаровал от липсата на надеждност за околната среда.

„Все по-често имам чувството, че меденият месец с електрическите автомобили е към края си, и това не е лошо: осъзнаваме, че трябва да се проучат повече алтернативи, ако искаме да се справим адекватно със сериозните екологични проблеми, причинени от автомобилите“, пише Аткинсън в коментар за The Guardian.

Той посочва данни, публикувани от автомобилния гигант Volvo, които разкриват, че емисиите на парникови газове в процеса на производство на електромобили са със 70% по-високи от тези при създаването на бензинови автомобили.

„Как е възможно?“ пита Аткинсън.

„Проблемът се крие в литиево-йонните батерии, с които в момента се оборудват почти всички електрически превозни средства: те са абсурдно тежки, за производството им се изисква огромно количество енергия и се предполага, че ще издържат максимум 10 години.“

gettyimages 1231679704 1200x799 1
Работници във фабрика на Xinwangda Electric Vehicle Battery Co., която произвежда литиеви батерии за електрически автомобили и други приложения, в Нанкин в източната китайска провинция Дзянсу, 12 март 2021 г. (STR/AFP via Getty Images)

„Странно решение за борба с климатичната криза“, констатира Аткинсън.

Освен трудния производствен процес на батериите за електромобили, последващото им извеждане от употреба предизвиква загриженост в индустрията. Очаква се до 2030 г. само в Съединените щати да има отпадък от шест милиона акумулатора от електрическите превозни средства.

Аткинсън посочва, че настоящите усилия за разработване на по-нови технологии, като твърдотелни батерии, водородни горивни клетки и синтетични горива, са потенциални дългосрочни решения, но отбелязва, че е необходимо повече време, преди те да станат масови.

Актьорът заявява, че по-голям проблем отвъд технологиите е настоящият лизингов модел за притежание на автомобили, при който собствениците преминават към нов автомобил в края на срока.

„Това изглежда безобразно разточително използване на световните природни ресурси, като се има предвид в какво отлично състояние е един тригодишен автомобил“, казва Аткинсън. Според него собствениците могат просто да се научат да използват автомобилите си по-дълго, като по този начин ефективно ще намалят търсенето на нови превозни средства.

Според него друго решение е загрижените за околната среда просто да шофират по-малко.

„Както веднъж ми каза един природозащитник: „Ако наистина се нуждаеш от кола, купи си стара и я използвай възможно най-малко“, пише той.

Остри критики срещу Аткинсън

Коментарите на Аткинсън предизвикаха критики от страна на медиите (чрез „проверка на фактите“), включително от Washington Post.

Някои експерти осмиваха комика заради очевидната липса на скорошен опит в областта на енергетиката.

„Обичам, когато странна британска знаменитост от 90-те години, която не е енергиен експерт, разпространява дезинформация за електрическите превозни средства в @guardian. Просто най-доброто!“ пише в Twitter Лия Стоукс, професор по климатична и енергийна политика в Калифорнийския университет в Санта Барбара.

Ауке Хукстра, холандски изследовател на електромобили, твърди, че Аткинсън е „подбрал“ ключови факти.

„Той се оплаква от сегашните батерии и намеква, че трябва да чакаме по-добри. Но сегашните вече издържат целия живот на автомобила, като ще отделя 3 пъти по-малко CO2. (Да, сигурен съм в това, защото това е действителната ми област на изследване)“, написа той в Twitter.

Забрана на бензинови и дизелови автомобили

Коментарите на Аткинсън идват в момент, когато правителствата на развитите страни въвеждат забрани за продажба на бензинови автомобили на фона на глобалния стремеж към нулеви емисии.

Обединеното кралство обмисля забрана на новите бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. и на хибридите от 2035 г. В столицата Лондон също така има зона със свръхниски емисии, която принуждава водачите на автомобили, които не се задвижват с водород или батерии, да плащат дневна такса от 12,50 лири.

Междувременно в САЩ Калифорнийският съвет за въздушни ресурси оказва натиск върху федералното правителство да одобри забрана на продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2035 г.

Властите в Австралийската столична територия – дом на столицата на страната Канбера – също се стремят да създадат подобна зона с „нулеви емисии“ като тази в Лондон.

Глобалното споразумение на С40 – група от най-големите градове в света – цели начинът на придвижване в тях да бъде ходенето пеша, колоезденето и споделеният транспорт с нулеви емисии, а до 2030 г. да се създадат зона с нулеви емисии в тези градове.

Споразумението е подписано от най-големите градове в света, сред които Амстердам, Барселона, Берлин, Милано, Осло, Париж, Рио де Жанейро, Рим, Ротердам, Сантяго, Сиатъл, Сеул, Токио, Ванкувър, Варшава.

Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ЧЕТЕНИ ДНЕС

Kids EXPO Sofia - от 29 май до 1 юни 2025 г.

KIDS EXPO стартира за първи път в България

0
0
"Ние Врабчетата"

1 юни – Международен ден на детето: Празник на надеждата и мечтите

0
0
Румен Радев разглежда събора на овцевъдите в Лясковец. Снимка: Прес служба на президентската институция

Румен Радев на Събора на овцевъдите: Традиционният български дух да води народа ни

0
0
“Събуждането на Психе от целувката на Любовта” - скулптура на Антонио Канова (1787-1793 г.) (снимка: greekreporter.com)

Ерос и Психея: най-красивата любовна легенда в гръцката митология

0
0
Георги Сираков (личен архив)

Тайната на Словото

0
0
Александра Петкова  получава грамота в конкурса "Млади таланти" от г-жа Емилия Лазарова, заместник-министър на образованието през април 2024 г. Снимки: Министерство на образованието и науката

Абитуриентка от София със златен медал по физика, ще продължи да учи в България

0
0
Полша се подготвя да избере нов президент на балотаж

Полша се подготвя да избере нов президент на балотаж

0
0

Свързани Публикации

Зелен пазар (25 - 27 април 2025 г.)

Oчакайте първото събитие на „Зелен пазар“ за тази година

0
0
Мулчирането включва покриване на почвената повърхност с различни органични материали като слама, окосена трева, компост, дървесни стърготини и листа.

Мулчиране – изкуството да се отглеждат зеленчуци без плевели

0
0
„Лабораторията за градска среда“ на Колективът ще се проведе на 22-24 ноември и е отворена за кандидатстване до 18 ноември. Тридневното събитие ще бъде водено от архитекти и дизайнери, както и хора с опит в организирането на градски инициативи.

От асфалт към общност: лаборатория за градска среда ще трансформира публични пространства в София

0
0
Какво е еко-тревожност и защо се увеличава?

Какво е еко-тревожност и защо обхваща все повече младежи

0
0
Слънчевата светлина и облаците, а не CO2, движат климата на Земята, установява ново проучване

Слънчевата светлина и облаците влияят на климата, а не въглеродният диоксид

0
0
Момент от поклонението пред паметта на въстаниците от Северозапада, дали живота си за свободата на България през 1850 г. Снимки: Прес служба на президентската институция

България отбеляза 175 години от въстанието в Северозапада

0
0
Kids EXPO Sofia - от 29 май до 1 юни 2025 г.

KIDS EXPO стартира за първи път в България

0
0
Китай ще се бори с американските мита дори при цена на ниво глад: вътрешен източник

Китай ще се бори срещу американските мита дори при разходи, водещи до глад

0
0
dsc05235 1

Роза Дамасцена: полезни свойства и рецепти

0
0
Фортисимо със специална програма за Деня на детето

Софийската филхармония с музикален маратон, посветен на Деня на детето

0
0
Следваща публикация
Панорама на банково-корпоративния район и централата на Европейската централна банка, Франкфурт, Германия (Kai Pfaffenbach/Reuters)

ЕЦБ повиши лихвените проценти до 22-годишен връх

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
    • Бизнес
    • Конфликти
    • Политика
  • Китай
    • Взаимоотношения
    • Общество
    • COVID-19 и Ваксинация
    • Комунистически режим
    • Отнемане на органи
    • Човешки права
  • Култура и изкуство
    • „Шен Юн“
    • Българска история и култура
    • Изящни изкуства
    • Литература
    • Сценични изкуства
    • Традиционна култура
  • Наука и технологии
    • Околна среда
  • Начин на живот
    • Семейство, традиции
    • Здраве
    • Вкусни рецепти
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria