Той обвини стрийминг гиганта в промиване на мозъци на децата.
Илон Мъск призовава родителите да бойкотират Netflix. Той обвинява стрийминг гиганта, че натрапва на децата „уоук трансджендър пропаганда“.
На 1 октомври Мъск реагира на меме, споделено в X, на което Netflix беше изобразен като троянски кон. Съдържанието му беше обозначено като „уоук трансджендър пропаганда“, а конят се вкарваше в замък с надпис „вашите деца“.
„Спрете Netflix заради здравето на децата си“, написа Мъск в своя публикация. Това стана ден след като той разкритикува анимационното шоу „Dead End: Paranormal Park“ заради трансджендър сюжетите и темите в него.
„Това не е добре“, написа Мъск в отделно съобщение. Той сподели публикация на Libs of TikTok, която включваше клип от сериала.
Шоуто се рекламира като подходящо за деца от 7-годишна възраст нагоре. В него участва герой, който се признава за трансджендър.
Героят казва: „Никога не съм бил по-щастлив“. Той подчертава важността да „живееш живота си без извинения“.
Libs of TikTok описа предаването като „натрапващо про-трансджендър“ послания на децата. Профилът го обвини в „обработване на деца“.
„Най-страшното е колко често се среща това в детските предавания“, заяви акаунтът stated.
По-рано Мъск каза, че е прекратил абонамента си за Netflix. Той се позова на публикация на създателя на Dead End Хамиш Стийл. Консерваторите определиха тази публикация като прославяща убийството на консервативния инфлуенсър Чарли Кърк.
Стийл направи коментарите си в отговор на съболезнователно съобщение от британския министър-председател Киър Стармър. То беше публикувано след убийството на Кърк. Стармър нарече убийството „сърцераздирателно“ и призова за цивилизованост, като отхвърли политическото насилие. Стийл отговори с нецензурни изрази. Той обвини Стармър в лицемерие заради продажбата на оръжие и нарече Кърк „случаен нацист“.
Призивът на Мъск за бойкот бързо беше подет от редица консервативни инфлуенсъри. Те призоваха и други да се откажат от услугата.
Зак Барак е озвучаващ актьор в „Dead End: Paranormal Park“ и се самоопределя като трансджендър. Той защити шоуто и каза, че то представя общността, което може да спаси животи.
„По-щастлив съм отвсякога. Ако някой ми беше показал тази телевизионна програма като дете, щеше да ми спести години на омраза към себе си! Деца и родители ми казват, че това е спасило живота им!!!“ написа Барак в X.
Акциите на Netflix спаднаха с около 1,5% в предпазарната търговия на 1 октомври. Това стана, докато коментарите на Мъск се разпространяваха онлайн.
The Epoch Times се обърна към Netflix с молба за коментар.
Призивът на Мъск идва на фона на широк консервативен отпор. Той е насочен срещу приемането от корпоративна Америка на ЛГБТ съдържание и политики за разнообразие, равенство и включване (DEI).
През 2023 г. Target изтегли редица детски продукти на тема „Прайд“. Това стана след като в социалните мрежи се разпространиха бойкоти. Компанията се позова на опасения за безопасността на служителите след сблъсъци в магазините. Спорните продукти включваха ЛГБТ гащеризони, детски книги за трансджендър местоимения и бански костюми за „трансджендър „.
Вълнението напомни за негативната реакция срещу Bud Light по-рано същата година. Тя последва след партньорството на марката бира с трансджендър инфлуенсъра Дилън Мълвейни. Продажбите на Bud Light се сринаха. Анализатори предупредиха, че марката може никога да не възстанови напълно пазарния си дял.
Консервативни активисти също оказват натиск на други компании заради DEI политиките им. John Deere обяви това лято, че вече няма да подкрепя парадите за „културна осведоменост“. Компанията ще премахне „социално мотивираните послания“ от учебните материали. Тя също подчерта, че няма квоти за наемане на разнообразни кадри.
Промяната следва кампанията на консервативния активист Роби Старбък. Той обвини селскостопанския гигант, че е „станал уоук“.