На 10 март „Шен Юн“ представи първото представление на шоуто за 2020 г. в Монпелие, Франция, в безпрецедентна форма заради кризата от коронавирус, което наложи много големия брой зрители да бъдат разделени на две сесии, за да се адаптира към националното изискване за ограничаване мащаба на културните събития.
Това бе промяна в последната минута, която публиката прие много охотно, щастлива да открие „Шен Юн“ и да оцени положително усилията на продукцията и на артистите, които направиха възможно спектакълът да продължи и удвоиха усилията си, като направиха за един ден две представления вместо едно.
За два часа цветовете и звуците на това превъзходно изживяване осветяваха Корумът на Монпелие и отвлякоха вниманието на публиката от нарастващото мрачно настроение и тревожност. По време на представянето на една от сцените на шоуто, изпълнителите ни напомниха, че музиката е била една от първите форми на медицина в Китай. Няколко присъстващи лекари по време на представлението искаха на място да споделят впечатленията си с нашите журналисти.
Сами Кавас казва, че е открил „едно много древно изкуство, което с древната си уникалност заразява всички други страни. То е много ценно, защото няма граници, няма етнос, няма държава – изкуството е изкуство. И ние много го уважаваме.“
Кавас присъства на представлението заедно с Ан Мейор, която беше много вдъхновена, защото отдавна има духовна връзка с традиционната китайска култура.
„Самата аз съм много близка до религиите, тъй като съм имала опит в тази област – каза тя. – Религиите са вездесъщи за човека и затова всички ние се нуждаем от тази духовност, това желание да вървим към неизвестното, към това, което не знаем и по тази причина имаме нужда от това, имаме нужда от тази сила.“
Спомняйки си, че артистите на „Шен Юн“ не идват от Китай и са усъвършенствали изкуството си в Ню Йорк, Кавас намира за много положително, че „са избрали място, където да могат да развият това, без да бъдат ограничавани, да имат смелостта да го съживят и да ни накарат да разберем чрез техните усилия, че има надежда.“
„Също така тази творческа свобода прави музиката достъпна за всички уши. Свири се не само на китайски инструменти, има и съвременни западни инструменти и комбинацията е много успешна. Така че можем да го приемем още от първата нота“ – забеляза проницателно Кавас.
„Историята, която се разказва, споменава за неща, които можем да видим днес, всеки в своята общност. Това са неща, които се повтарят, така че ако имате добро разбиране на историята, можете да разберете как да решавате проблеми в модерно време, които вече са били решени в миналото“, добави Кавас.
Икрам Талеб Арада, болничен лекар, дойде с дъщеря си и каза, че „страшно много го харесават. Много е впечатляващо, представлението е вълшебно, усеща се, че сякаш летят на сцената.“
И двамата лекари бяха докоснати от едно изкуство, което „няма граници“. Те също оцениха ангажираността на „Шен Юн“: „Духовността е част от този свят и е важна част за много хора – каза Арада – така че да, тя ни говори.“
Като заключение на вечерта си, двамата лекари споделиха своите впечатления с бъдещите зрители. За Арада „това е едно напълно вълшебно шоу, което трябва да споделите със семейство си.“ За Кавас „имате нужда само от малко сърце, за да заобичате това шоу. А големите сърца ще се чувстват съвсем спокойно!“
Епок Таймс счита „Шен Юн Сценични Изкуства“ за едно от най-значимите културни събития на нашето време и обхваща реакциите на публиката от създаването на компанията през 2006 г.