На едно от последните представления на „Шен Юн“ във Вашингтон, окръг Колумбия, зрител от публиката е толкова дълбоко възхитен от спектакъла, че възкликва: „Няма да се учудя, ако това стане осмото чудо на света! Беше абсолютно удоволствие! Възхитително!“.
„Текстовете на песните, танците – дори не мога да си представя колко време е било необходимо, за да се направи това шоу“, споделя Райън Краудър.
Базираната в Ню Йорк компания за сценични изкуства „Шен Юн“ е водещата в света компания за класически китайски танци и от 2006 г. насам се превърна в глобален феномен.
Райън Краудър, който е бизнес директор, е изучавал китайски и „се потапя много дълбоко в китайската култура“. Но след като гледа „Шен Юн“, казва, че е научил много нови неща за Китай, които преди не е знаел. Това включва и ново разбиране за 50-те етнически малцинства в Китай, тъй като „Шен Юн“ представя етнически и народни танци в допълнение към класическите китайски танци.
Краудър научава и за Фалун Гонг – духовна практика, която проповядва истина, доброта и търпение. За първи път става публично достояние в през 90-те години на миналия век и променя Китай необратимо.
„Никога не съм знаел това. Да видя красотата и културата от преди комунистическата партия, наистина означава много за мен – споделя Краудър. – А това, че научих за етническите малцинства, е нещо, което отвори прозорец в съзнанието ми.“
Мисията на „Шен Юн“ е да възроди петхилядолетната китайска цивилизация, вдъхновена от божественото начало, или както се случва през последните години, има възможност да покаже на публиката „Китай преди комунизма“.
Китай преди комунизма
Пилотът Кейсън Чатъм, който присъства на представлението със семейството си е силно впечатлен от историята на комунизма в Китай. Според него съвременните сцени от комунистически Китай представляват огромен контраст с традициите, който довежда до по-дълбоко разбиране.
„Хареса ни да видим как е представена ситуацията и да видим какво действително се случва в съвременен Китай. Определено ми допадна да видя как е направена връзката между отражението на комунизма върху хората, след това обновлението, и накрая божественото същество, което идва и спасява всичко“ – споделя впечатленията си той.
„Това показва тяхната надежда за бъдещето въпреки преследването. Мисля, че наистина е добре да се преживее“, съветва той. „Беше превъзходно! Беше много интригуващо и много интересно да се види историята, която се разиграва в театралното представление.“
Денис Кюър, пенсиониран агент на ФБР, също е сред зрителите. Той споделя, че е преживял чудно пътуване през историята, като е станал свидетел на развитието на Китай и културата, както и на влиянието на комунизма върху петхилядолетната цивилизация.
„От съществено значение е да се покаже, че по време на комунизма хората губят свободите си. Те губят способността си да говорят, да действат и да вярват, в каквото и да е“, заявява той.
Въпреки че тези реални събития са трагични, „Шен Юн“ добавя нотка надежда, като историите показват смелостта на онези в Китай, които все още държат на традиционната култура.
„Беше много трогателно“, казва Кюър. Той дава висока оценка на различните аспекти и таланти, които се обединяват, за да се осъществи представление като „Шен Юн“ – от композиторите, диригентите и музикантите, които правят възможен оркестровия съпровод, до хореографите, дизайнерите и танцьорите, които подготвят представлението на сцената.
„Такава грациозност, такава гъвкавост“, възхищава се той. „С единия си крак са на земята, а с другия са във въздуха. Имам предвид гъвкавостта, пластичността, те сякаш се носят във въздуха. Просто са толкова грациозни и е толкова красиво да ги гледаш.“
„Има толкова много неща, които са така очарователни“, казва той.
Репортаж на Тери У.
The Epoch Times е горд спонсор на „Компания за сценични изкуства Шен Юн“. Отразяваме реакциите на публиката още от създаването на „Шен Юн“ през 2006 г.