Софийската национална опера и балет представя „Лоенгрин“ от Рихард Вагнер, в която младата звезда, мецосопраното Гергана Русекова, се превъплъщава в ролята на Ортрудна
На 20 октомври Гергана Русекова ще представи пред публиката на Софийската опера своята първа Ортруд. Вторият дебют е на Даниел Острецов в ролята му на Лоенгрин.
Героините на Вагнер, които Гергана Русекова изпълни до този момент винаги са привличали интереса на почитателите на оперното изкуство. Тя е бляскава Брюнхилде във „Валкюра“, както и великолепна Кундри в „Парсифал“.
Ето какво написаха избрани музикални експерти от престижни музикални издания, гостували в София на Вагнеровите фестивали:
Операта „Валкюра“ от „Пръстенът на нибелунга“
Алън Нийлсън, OperaWire:
Мецосопраното Гергана Русекова, изпълняваща ролята на Брюнхилде, връхлетя на сцената в началото на второ действие със своя светъл, чист глас, когато издава характерния й призив Hojotojo. Това постави ниво, от което тя никога не се отклони. Подкрепено от приятен тембър, пеенето й беше звучно, енергично и сигурно. Това й позволи да разгърне убедителен портрет на валкюрата.
Грегор Таси, Seen and Heard International:
Знак за онова, което предстои, е зашеметяващото появяване на Брюнхилдe, възседнала своя Гране – голям червен кон. Веднага забелязваме поразителните вокални данни и характер на Гергана Русекова.
Андреа Мерли, teatridelest.com:
Суперлативи заслужи Брюнхилде на сопраното Гергана Русекова, с добре изнесен и уверено звучащ глас, c хладнокръвно изпятото високо „До“ при влизането й на сцената.
Операта „Парсифал“
Грегор Таси, Seen and Heard International:
Кундри на Гергана Русекова беше на световно ниво, както в пеенето, така и в обрисовката на героинята – всяка дума беше ясна и красива, когато на моменти разкриваше тежката й съдба, а в други сцени похотливото й желание.
Клаус Биланд, Der Neuer Merker:
Гергана Русекова впечатли с тъмното си и характерно мецосопрано като страдаща, но и категорична Кундри…
Урсула Шинкарюк, Der Neuer Merker:
Гергана Русекова е много силна в ролята на Кундри… Със страхотния си драматичен сопран тя е идеално попълнение в състава във вокално отношение, както и с благородния си и величествен вид.
Тази година на 2 февруари Гергана Русекова пресъздаде още един забележителен образ – своята първа принцеса Еболи в „Дон Карлос“ от Джузепе Верди.
Гергана Русекова
Гергана Русекова е родена в Пазарджик. Завършва в София оперно пеене в ДМА „Панчо Владигеров“, с вокален педагог доц. Констанца Вачкова.
Усъвършенства певческия си талант в майсторските класове на Джефри Гол, Валерий Рифкин, Мартина Аройо, Лучана д‘Интино, Стефка Евстатиева, Фиоренца Косото.
През 2006 г. Гергана Русекова е лауреат на конкурса „Христо Бръмбаров“, като през годината е специализант в Университет Дюкейн, Питсбърг, САЩ. През 2009 г. става носителка на награди от няколко престижни български конкурси, като получава трета награда на Международния конкурс за млади оперни певци „Риторна Винчитор“ – Ерколано, Италия.
От 2015 до 2017 г. е член на Старозагорската държавна опера, а от 2017 г. е солист на Софийската национална опера и балет.
Освен горецитираните роли на Брюнхилде и Кундри, в репертоара й са включени: Сантуца – „Селска чест“ (Маскани), Далила – „Самсон и Далила“ от Сен-Санс, Еболи – „Дон Карлос“, Амнерис – „Аида“, Азучена – „Трубадур“, Улрика – „Бал с маски“, Клитемнестра в „Електра“ от Рихард Щраус, Графинята в „Дама Пика“ от Чайковски, Амнерис в „Аида“ от Верди, Адалджиза в „Норма“ от Белини, Кармен в едноименната опера от Бизе и „Реквием“ от Верди, както и в Моцартовия реквием. А също и Салуд – „Кратък живот” на Де Фая, „Стабат Матер“ от Перголези, „Малка тържествена меса“ на Росини и Девета симфония на Бетовен.
Успех на Гергана Русекова в новата й роля Ортруд в „Лоенгрин“!