• За нас
  • Пишете ни!
неделя, 28 декември, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Китай

Китайската компания Baidu ще пусне свои безпилотни таксита по целия свят чрез партньорства с Lyft и Uber

отАлекс Ву
9 август , 2025
Китайската компания Baidu ще разшири глобално своите безпилотни таксита чрез партньорство с Lyft и Uber

Таксиметров шофьор управлява автомобила си по пътя в Ухан заедно с роботакси без водач. Автономното превозно средство е разработено като част от проекта Apollo Go на технологичния гигант Baidu. Снимката е направена на 2 август 2024 г. в централната китайска провинция Хубей. Педро ПАРДО/АФП

Експерти предупреждават за рисковете за сигурността при разполагането на китайски електрически роботакси в чужбина

„Китайският Google“ Baidu и американската компания за споделен транспорт Lyft обявиха на 4 август, че постигнаха споразумение за внедряване на автономни таксита в Европа следващата година.

Планът, който все още чака регулаторно одобрение, предвижда използването на електрическите роботакси RT6 на Baidu върху платформата на Lyft. Услугата ще бъде стартирана първо във Великобритания и Германия.

Двете компании си поставят за цел да разположат хиляди китайски превозни средства в цяла Европа през следващите години. Lyft има достъп до девет страни и над 180 града в Европа след неотдавнашното придобиване на европейското приложение за мобилност FreeNow.

Сделката с Lyft идва само седмици след като Baidu подписа подобно споразумение с Uber. На 15 юли собствениците на най-голямата търсачка в Китай и Uber постигнаха договореност за разполагане на автономните превозни средства Apollo Go на Baidu на множество глобални пазари на Uber извън САЩ и континентален Китай. Там Uber не може да работи, след като се съгласи да предаде част от интелектуалната си собственост на китайския конкурент Didi.

„Първите внедрявания се очакват в Азия и Близкия изток по-късно тази година“, обяви Uber в съобщение за медиите.

Чрез партньорството с Uber, Baidu получава достъп до широко използвана платформа, която работи в 15 000 града по света.

„Като най-голямата платформа от този тип в света, обхващаща мобилност, доставки и товарен транспорт, Uber е в уникална позиция да помогне на лидери в автономните превозни средства като Baidu да интегрират технологиита си в света“, заяви изпълнителният директор на Uber Дара Хосровшахи в съобщението за медиите.

От 2021 г. Baidu управлява собствената си услуга за автономни таксита Apollo Go в големи китайски градове, включително Пекин. Потребителите могат да поръчат превоз чрез приложението ѝ.

Мъж на скутер е следван от автономно роботакси без шофьор, разработено като част от проекта Apollo Go за автономно шофиране на технологичния гигант Baidu, в Ухан, провинция Хубей, централен Китай, на 1 август 2024 г. (Pedro Pardo/AFP)
Мъж на скутер е следван от автономно роботакси без шофьор, разработено като част от проекта Apollo Go за автономно шофиране на технологичния гигант Baidu, в Ухан, провинция Хубей, централен Китай, на 1 август 2024 г. Pedro Pardo/AFP

Baidu се разширява бурно на чуждестранни пазари тази година. През май компанията обяви партньорство с Управлението за пътища и транспорт в Дубай за стартиране на услуги за автономно шофиране в града. Baidu първо ще разположи 100 автономни превозни средства Apollo Go в ОАЕ до края на 2025 г. – първото си международно внедряване. Компанията цели да достигне 1000 превозни средства до 2028 г.

Партньорството на Baidu с Lyft и Uber „цели да засили глобалното влияние на марката и да се възползва от възможностите за разширяване на международния пазар за интелигентна мобилност, за да се конкурира с американските гиганти Waymo и Cruise, и южнокорейската Pony.ai“, коментира пред The Epoch Times на 5 август Сун Куо-сианг, професор по международни отношения и бизнес в университета Нанхуа в Тайван.

Въпреки това навлизането на китайски флоти от автономни автомобили в Европа вероятно ще предизвика политически противоречия на фона на продължаващите технологични и търговски спорове между Китай и Европа, както и между Китай и САЩ, посочи Сун.

С Европа и САЩ, които приемат политики за намаляване на риска във връзка със заплахите за националната сигурност от страна на управляващата Китайската комунистическа партия (ККП), „регулаторите в ЕС и Великобритания са общо взето предпазливи относно участието на китайски компании при управление на данните и транспортната инфраструктура.

„Подобни внедрявания ще бъдат подложени на строга проверка, което създава значителна несигурност относно одобрението“, добави той.

Рискове за безопасността и сигурността

Електрическите автономни автомобили на Baidu използват облачно дистанционно управление, което позволява дистанционно наблюдение и контрол, обясни Сун.

„Този тип функционалност се счита за високорискова и не се препоръчва в европейската и американската индустрия за автономни автомобили. Дистанционното вмешателство може да представлява сериозни рискове поради мрежови забавяния или хакерски атаки“, посочи той.

Екран, показващ пътна карта в автономното такси Apollo Go на Baidu в Пекин, Китай, на 25 ноември 2021 г. (Jade Gao/AFP via Getty Images)
Екран, показващ пътна карта в автономното такси Apollo Go на Baidu в Пекин, Китай, на 25 ноември 2021 г. Jade Gao/AFP via Getty Images

Освен това китайските автономни превозни средства са оборудвани с различни функции за събиране на данни, включително разпознаване на лица, история на шофирането и управление на потребителски приложения. Това поражда опасения относно потенциалния достъп на Пекин до събраните данни, посочи Сун.

„Съществуват опасения, че лични и поведенчески данни могат да бъдат събирани от китайското правителство, както се изисква от китайските закони за сигурност. Китайските власти могат да изискат от китайските компании да предадат потребителски данни, което застрашава личната неприкосновеност“, каза Сун.

Базираният в САЩ наблюдател на въпросите, свързани с Китай, Уан Хъ предупреди за друг тип риск от електрическите автономни автомобили на Baidu. Автономните превозни средства имат множество сензори и „автоматично заснемат голям брой изображения на терена за безпилотното шофиране“. Това може да включва снимки на чувствителни зони и секретни данни в други страни, които после могат да бъдат предавани обратно в Китай, предупреди Уан.

Луо Я и Ройтерс допринесоха за този материал.

Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ТЪРСЕНИ ДНЕС

Часовници от продуктовата гама на Victorinox в магазин REMCO

Механичните часовници ще останат за ценители сред смарт технологиите

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
Моралът на украинците е от решаващо значение, докато Русия води война на изтощение, смятат експерти

Експерт: Украинският морал е решаващ фактор във война на изтощение

0
0
крем супа от тиква

Вкусна крем супа от тиква цигулка

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
САЩ удариха ИДИЛ в Нигерия: Тръмп

САЩ удариха ИДИЛ в Нигерия: Тръмп

0
0
Свинско с кисело зеле по селски

Свинско с кисело зеле

0
0

Свързани Публикации

Китай засилва контрола върху коледните събирания и публичните празненства

Китай засилва контрола над коледните събирания и обществените празненства

0
0
Над 505 000 души подписаха петиция с призив към държавите да действат срещу принудителното отнемане на органи от страна на ККП

Над половин милион подписаха петиция срещу провежданото от ККП насилствено отнемане на органи

0
0
Практикуващите Фалун Гонг участват в парад в Сидни, Австралия на 10 октомври 2025 г. Уон Нан/NTD TV

Преследването на Фалун Гонг – 26 години война срещу човешките права

0
0
Хонконгски студент е арестуван заради петиция за фаталния пожар

Арестуваха студент от Хонконг заради петиция за смъртоносния пожар

0
0
Експерти акцентират върху принудителното отнемане на органи на световен парламентарен форум

Експерти говорят за насилственото отнемане на органи на световен законодателен форум

0
0
Сурвакари в шопските села. Снимка: Шопски ансамбъл "Ради Радев"

„Бъдни вечер“ от Георги Марков – завръщане към българските традиции (продължение)

0
0
2 img b47f2adff61fa55516c76b2537f59e26 v

Състраданието – божия частица във всеки от нас

0
0
image 2025 12 22 212227275

Петко Димитров: Диригентът трябва да обединява изпълнителите, без да смята, че е нещо повече от тях

0
0
265851

Бъдни Вечер: очакването на Спасителя

0
0
Роден в софийския квартал Княжево през 1929 г., преселилият се през 1970-те години в Лондон писател намира своята истина в традициите и обичаите на царска България. Снимка: в. "Култура"

„Бъдни вечер“ от Георги Марков – завръщане към българските традиции

0
0
Следваща публикация
Тръмп се срещна с Путин в Аляска на 15 август

Доналд Тръмп ще се срещне с Владимир Путин в Аляска на 15 август

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria