В навечерието на първия учебен ден – на 12 и 13 септември „Парадайс център“ ще се превърне в сцена за четене
По повод новата учебна година Столична община и заместник-кметът по социални дейности Надежда Бачева за втори път реализират инициативата „Четенето е модерно“ – културна кампания, която превръща четенето в празник и вдъхновение за деца и възрастни. След впечатляващия интерес през юни, новото издание на събитието ще се проведе на 12 и 13 септември в Парадайс Център, който ще се превърне в сцена за литературни срещи и споделени истории.
В рамките на събитието, обичани телевизионни водещи и популярни актьори ще четат откъси от любими книги и ще разказват за личната си връзка с литературата. На 12 септември участие ще вземат Боряна Граматикова („Отблизо“, БНТ), Лиляна Боянова (bTV Новините, „Вярваме в доброто“) и Марина Цекова („Събуди се“, NOVA). На следващия ден, 13 септември, сцената ще бъде домакин на актьорите Параскева Джукелова и Асен Мутафчиев, които ще споделят своите вдъхновения и литературни предпочитания.
Инициативата „Четенето е модерно“ очаква малки и големи в „Парадайс Център“ с „вход свободен на:
- 12 септември от 18:30 ч. – етаж 0, до панорамния асансьор
- 13 септември от 18:30 ч. – етаж +2, Playground
Малките читатели ще имат възможност да се снимат с гостите, да получат автограф и да се потопят в специално обособена зона за свободно четене и вдъхновение.
Кампанията надхвърля рамките на традиционна литературна среща – тя създава пространство за диалог, емоция и лични преживявания.
„Всяко дете в София има право да открие магията на книгите. Затова в кампанията „Четенето е модерно“ заедно с популярни лица ще се включат и деца от социалните услуги на града. Културата е най-истинската форма на социална грижа, защото четенето не е остаряло занимание, а съвременен път към въображение, знание и равни възможности – особено в днешното дигитално общество, където именно книгите пазят човечността и вдъхновението,“ подчерта заместник-кметът по социални дейности Надежда Бачева.
„Четенето е модерно“ е покана към всички – ученици, родители и учители – да си подарят време за книги и споделени истории. Кампанията не просто отбелязва началото на учебната година, а поставя акцент върху културната мисия на града – да възпитава, вдъхновява и обединява чрез силата и магията на словото.