• За нас
  • Пишете ни!
неделя, 16 ноември, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Наука и технологии

Електрическите автомобили генерират по-големи щети от тези с двигатели с вътрешно горене

отЕва Иванова
31 юли , 2024
Електрическите автомобили генерират по-големи щети от тези с двигатели с вътрешно горене

Електрическите автомобили по-скъпи за ремонт / Pinterest

Ремонтът на електромобилите е по-скъп и времето за поправка е по-дълго

Покупката на електрически автомобил трябва да бъде добре обмислена. На пръв поглед шофирането само на ток изглежда примамливо и изгодно, но крие и редица неудобства.

Според Асоциацията на германската застрахователна индустрия (German Insurance Association, GDV) разходите, които електрическите автомобили генерират са с 30-35% повече за ремонт, за сметка на колите с двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Това ги прави доста по-нерентабилни по отношение на времето и средствата, отделени за поправка.

reparaturkosten e autos grafik autos vergleich
Сравнителен анализ на разходите за ремонт (източник: GDV)

Тези цифри сериозно влияят на потребителите в избора им за преминаване от автомобил с ДВГ към електрически такъв. Твърде високият разход за смяна на батерията, дългият престой в сервиз, недостатъчно квалифицирани лица за диагностициране на проблемите и много други обстоятелства, свързани с неясноти при поправката на електрическите автомобили, повишават както времето, така и средствата за ремонта им.  

Обезщетението при автомобилна злополука за електрически автомобил е с 20% по-ниско от това за ДВГ, но фактическото обезщетение за персоналните случаи при застрахованите ел. автомобили е по-високо поради по-дългото време за ремонт и генерираните високи разходи.  

Решението, което предлагат от GDV, за да се избегне дългото чакане при ремонтите е производителите на електромобили да осигурят по-добра защита на батерията при удар. От Асоциацията апелират още за по-ясни критерии при изготвянето на протокола за ремонт, което ще даде яснота на потърпевшия, но това от своя страна не намалява времето за ремонта. Удълженото пребиваване на електрическите автомобили в сервизите допълнително оскъпява тяхната поправка.

Имаме повече от 125 г. опит с двигателите с вътрешно горене и едва 10 с тези на ток, споделят от GDV. Поради тази причина, всички по веригата за отстраняване на повредите при електромобили все още не разполагат с най-добрите практики за това и така времето е неясно дълго.

Ако ремонтът на тези автомобили не бъде въведен в приемливи времеви рамки като време и финанси, се очаква сериозен отлив от потреблението на елекромобили, посочва още той.

За да получат максимално точни резултати от GDV са изследвали и съпоставили 37 електрически автомобили с техен еквивалент автомобил с ДВГ.  

sravnitelna tablica
Сравнителна таблица (източник: GDV)

Производителите, както и сервизите е необходимо да изработят обща стратегия в предотвратяването на високите разходи и дългото време за ремонт, споделя Хайнц Грасел от GDV. Той апелира още застрахователите да изискват от сервизите и оценителите по-бързо обработване на документите за щетите, бърза проверка на батерията и да се изключат всякакви възможности за пожар и други замърсявания. Освен всичко свързано с формалната част, той апелира за обучение на повече специалисти в диагностициране и ремонта не електрическите автомобили.

ВИЖТЕ СЪЩО
byd seagull
ЕС планира да наложи мита на електрическите автомобили от Китай
id5590890 bydgettyimages 1915751404 1080x720 1
Китайската индустрия за електрически автомобили
turskijat prezident erdogan otkriva fabrikata
Турция със собствена марка електромобили и тежки мита върху вноса от Китай
europe state of union 1200x798 1
ЕС: Край на двигателите с вътрешно горене до 2035 година
d4e1d6c3 e946 48eb b689 2a8a1296780e
Skoda Superb е автомобилът на 2024 г. в България
letjashtijat avtomobil alef model a
Летящ автомобил получи одобрение от американския авио регулатор
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ТЪРСЕНИ ДНЕС

kak se pravi kiselo zele s morska sol

Изпитана рецепта за кисело зеле в бидон

0
0
Ивелин Михайлов от парламентарната трибуна на Народното събрание. Той не пожела да влезе в първата парламентарна група на партия "Величие" през 2024 г. Тя не удържа на натиска и се разпадна. Сега се прави втори опит тази парламентарна група да спре да съществува. Снимки: Прес център на партия "Величие"

„Не сме за продан“, мисли Ивелин Михайлов – за задкулисието, фалшификациите, надеждата

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
крем супа от тиква

Вкусна крем супа от тиква цигулка

0
0
Плодове хинап (снимка: Ева Иванова)

Хинап (китайска фурма) – 10 ползи за здравето

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
ЕС отново призовава Украйна да се бори с корупцията заради енергиен скандал

ЕС отново призовава Украйна да се бори с корупцията заради енергиен скандал

0
0

Свързани Публикации

(снимка: Tumisu/Pixabay.com)

От паспорт към биометрична идентичност: глобалната реформа в авиосектора набира скорост

0
0
Акционерите на Tesla одобриха заплатата от 1 трилион долара на Илон Мъск

Акционерите на Tesla одобриха пакета за възнаграждение на Илон Мъск от 1 трилион долара

0
0
Слънчевата експанзия в Европа разкри проблеми в остаряващата електроенергийна мрежа, твърдят експерти

Бумът на слънчевата енергия в Европа показа проблемите в остарялата електрическа мрежа, твърдят експерти

0
0
Мъск може да напусне Tesla, ако акционерите отхвърлят плана му за 1 трилион долара възнаграждение, предупреди председателят

Мъск може да напусне Tesla, ако акционерите отхвърлят неговия план за възнаграждение от 1 трилион долара, предупреди председателят на борда

0
0
От мигрена до макулна дегенерация: Как ежедневните ви избори пазят зрението

От мигрена до макулна дегенерация: Как ежедневните ни избори да пазят зрението ни

0
0
Нов мост се срути в китайската провинция Съчуан само 10 месеца след откриването му

Мост в Китай се срути само 10 месеца след въвеждане в експлоатация

0
0
Ерика Кърк разказва за последните мигове с Чарли преди атентата срещу него

Ерика Кърк разказва за последните мигове с Чарли преди атентата срещу него

0
0
Гриша Атанасов и Емануел Икономов

Писателят Емануел Икономов представи новата си книга „Баснословник“

0
0
Тръмп заплаши с дело срещу Би Би Си заради редакцията на речта му от 6-ти януари

Тръмп заплаши да осъди BBC за 1 млрд. долара заради редактираната му реч от 6 януари 2021

0
0
e89c5507 5dd0 45b3 aac4 e7cb9a5ac59d

Художникът Румен Статков изложи „Историческите шаржове на прехода – 35 години от началото“

0
0
Следваща публикация
zelena biblioteka 2024

 Софийските паркове се превръщат в  „Зелени библиотеки” 

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria