• За нас
  • Пишете ни!
събота, 25 март, 2023
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн
Дарение
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Свят Европа

ЕС: Край на двигателите с вътрешно горене до 2035 година

отНавин Атрапули
2 ноември , 2022
ЕС: Край на двигателите с вътрешно горене до 2035 година

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен произнася реч за състоянието на Съюза в Европейския парламент в Страсбург, Франция, на 15 септември 2021 г. (Yves Herman/Pool via AP)

Споразумението касае нови леки автомобили и леки търговски превозни средства

Европейският парламент и Европейският съвет постигнаха предварително споразумение, изискващо от новите автомобили нулев въглероден отпечатък.

Според споразумението, постигнато от преговарящите на Европейския съюз с държавите членки, до 2035 г. регионът ще постигне пътна мобилност с нулеви емисии, се посочва в изявление от 28 октомври. Сделката има за цел да намали емисиите на въглероден диоксид (CO2), генерирани от новите леки и лекотоварни автомобили, със 100 % до 2035 г. в сравнение с нивата от 2021 г.

„С тези цели създаваме яснота за автомобилната индустрия и стимулираме иновациите и инвестициите за производителите на автомобили. Освен това покупката и управлението на автомобили с нулеви емисии ще станат по-евтини за потребителите“, заяви докладчикът Ян Хуйтема, член на политическата група „Обновена Европа“.

Споразумението е първата част от пакета „Fit for 55“ – набор от предложения, целящи да позволят на ЕС да постигне 55% намаление на нетните емисии на парникови газове до 2030 г.

Европейската комисия ще публикува доклад за оценка на напредъка към пътна мобилност с нулеви емисии до 2025 г. и на всеки две години след това.

ЕС ще насочи финансирането към прехода към превозни средства с нулеви емисии и свързаните с тях технологии. До края на 2024 г. ще бъдат преразгледани съществуващите правила за етикетиране на икономията на гориво и емисиите на CO2.

Преди да влезе в сила, сделката трябва да бъде официално одобрена от Европейския съвет и Европейския парламент.

Съществуват опасения относно настояването на ЕС за бързото въвеждане на превозни средства, които не използват изкопаеми горива. В интервю за CNBC главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес нарече плана на ЕС за забрана на продажбата на нови автомобили и микробуси с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. „чисто догматично решение“.

„Мисля, че има възможност – и необходимост – от по-прагматичен подход за управление на прехода“, каза Таварес. Марките на фирмата включват Fiat, Chrysler и Jeep.

ЕС следва подобни стъпки на САЩ

Решението на ЕС следва предприетите подобни стъпки в Съединените щати. През август Калифорния обяви, че до 2035 г. ще забрани продажбата на автомобили, задвижвани с бензин.

През септември губернаторът на Ню Йорк Кати Хочул обяви, че от 2035 г. всички нови продажби на пикапи, джипове и леки автомобили в щата трябва да бъдат хибридни или изцяло електрически.

Стремежът да се заменят автомобилите на горива с електрически, под претекста, че това е по-екологично, е подложен на критики.

Проучване от 2019 г., проведено от института Ifo в Германия, установи, че електрическата Tesla Model 3 отделя от 11 до 28% повече CO2 през целия си живот в сравнение с дизелов Mercedes C220d. Електрическите батерии, използвани в електромобилите, изискват енергоемко добиване и обработка, поради което генерират два пъти повече емисии на CO2 в сравнение с производството на двигатели с вътрешно горене.

С нарастването на търсенето на електромобили ще нараства и необходимостта от батерии. Това означава по-голям добив на суровини като кобалт, литий и никел, като по този начин се нанасят повече вреди на земята, водата и дивата природа.

Споделете тази статия

Последвайте ни във Фейсбук:

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Свързани Публикации

Мехурчета газ от изтичането на "Северен поток 2" се виждат на повърхността на Балтийско море, близо Дания (Reuters)

Кой стои зад саботажа на „Северен поток“

0
0
Полски войници участват във военните учения на НАТО (Шон Галъп/Getty Images)

Полша: Новата опора на НАТО

0
0
Земеделски производители прибират пшеницата на фона на руското нападение срещу Украйна в района на Донбас, Украйна, 13 юли 2022 г. REUTERS/Gleb Garanich

Как войната отрови плодородните почви на Украйна

0
0
Бежанци чакат за транспорт, след като са избягали от Украйна и са пристигнали на граничния пункт в Медика, Полша, 7 март 2022 г. (Markus Schreiber/AP Photo)

Близо 1 милион молби за убежище в ЕС през 2022 г.

0
0
Захранващи тръби в петролните рафинерии Ruhr Oel на BP Gelsenkirchen GmbH в Гелзенкирхен, Германия, 8 март 2022 г. (Ina Fassbender/AFP via Getty Images)

Европа е похарчила 800 милиарда евро за борба с енергийната криза

0
0
Брашно от смлени сушени щурци и щурци в буркани, за първото масово производство на хляб от насекоми в пекарната на финландската хранителна компания Fazer в Хелзинки, Финландия, на 23 ноември 2017 г. (Attila Cser / Reuters)

СИФ и ЕС: Консумирането на насекоми и синтетично месо ще спаси планетата

0
0
В България е докладван недостиг на 7 медикамента (Ryan Remiorz/The Canadian Press)

На какво се дължи недостигът на лекарства и как ще реагира ЕК

0
0
Слънчева електроцентрала в Хами, северозападен китайски регион Синдзян, на 8 май 2013 г. (STR/AFP via Getty Images)

Преминавайки към слънчева енергия, Европа става зависима от Китай

0
0
Германски пекар поставя хляб на витрина в пекарна в Берлин на 28 декември 2022 г. (John Macdougall/AFP via Getty Images)

Германия с най-високата годишна инфлация от 70 години насам

0
0
Момиче пред телевизор (iStock)

Германия: Предавания за деца учат на секс, наркотици и канибализъм

0
0
Жена гласува по време на регионалните избори в Берлин и федералните избори в Германия. (Jan Zappner/Getty Images)

Съдът в Берлин разпореди повторно гласуване на регионалните избори

0
0
Френски войник с кучето си Спарсел стои на пост по време на церемония в Сюип, Източна Франция, на 20 октомври 2022 г. (Christophe Ena/AP Photo)

Франция почете с мемориал постиженията на военни кучета

0
0
Следваща публикация
Китайският лидер Си Дзинпин (отпред) заедно с членовете на новия Постоянен комитет на Политбюро на Китайската комунистическа партия - висшия орган за вземане на решения в страната - се среща с медиите в Голямата зала на народа в Пекин на 23 октомври 2022 г. (снимка: Уан Джао/AFP чрез Getty Images)

Какво означава за Тайван новото управление на ККП?

Epoch Times лого
Facebook Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
    • Бизнес
    • Конфликти
    • Политика
  • Китай
    • Взаимоотношения
    • Общество
    • COVID-19 и Ваксинация
    • Комунистически режим
    • Отнемане на органи
    • Човешки права
  • Култура и изкуство
    • „Шен Юн“
    • Българска история и култура
    • Изящни изкуства
    • Литература
    • Сценични изкуства
    • Традиционна култура
  • Наука и технологии
    • Околна среда
  • Начин на живот
    • Семейство, традиции
    • Здраве
    • Вкусно и полезно
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
Copyright © 2021 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове
Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн

© 2019 Epoch Times България.