Когато джаз музикантът и издател на списание Майкълджон Уинкъл прочита статията на г-н Ли Хонгджъ „Как се е появил човешкият род“ той открива открива духовен резонира с духовните му възгледи за циклите на човешката цивилизация. Той веднага публикува статията на своя уебсайт, за да достигне до повече хора.
Г-н Ли Хонгджъ е основател на духовната дисциплина Фалун Дафа и в статията му се говори за прераждането като част от цикъла на хората. Уинкъл изтъква, че макар прераждането да не присъства в западните богословски традиции, личният му житейски опит го е накарал да вярва в него. Ето защо концепцията на г-н Ли за прераждането резонира с неговите собствени убеждения. Уинкъл разкрива, че е извървявал дълъг път в духовния си живот, като някога редовно посещавал протестантска църква в Лос Анджелис и през целия си живот е търсил вяра, надежда, съпричастност и свобода.
„Циклите се развиват през живота и това се случва на всеки един от нас. Раждаме се и преминаваме през различни етапи и различни цикли, след което умираме. И всичко се повтаря отново и отново“, казва той.
Уинкъл е джаз музикант, собственик на местно списание, издавано в Нова Зеландия. Родителите му са холандци, които имигрират в Нова Зеландия в началото на 50-те години на миналия век след Втората световна война. Баща му се сражава във войната, а майка му разкрива няколко седмици преди смъртта си на 97-годишна възраст, че е била жена за утеха на японската армия по време на войната.
Уинкъл не е от религиозно семейство, но майка му е вярвала в Създателя и е изиграла много важна роля в живота му. Семейната му среда оформя неговия мироглед и духовен живот.
Говорейки за влиянието на майка си, Уинкъл смята, че нейната силна любов и търпение са му повлияли през целия му живот. „Сега осъзнавам, че въпреки всичко, което е преживяла, тя имаше огромна способност да обича и да превръща това в прошка“, казва той.
Уинкъл е съгласен с думите на г-н Ли, че настоящият свят се намира в последния етап от четирите етапа на Вселената – формиране, застой, упадък и унищожение. Той разбира, че такъв процес на трансформация има не само в индивидуалния живот, но и във всичко, включително в развитието и еволюцията на цивилизацията.
По-нататък той допълва, че човечеството е пешка в тоталитарната борба. Тази борба се води в настоящия ни свят и ние сме на път да достигнем до нейния край. „Повечето хора не разбират за какво става дума в статията, затова е важно г-н Ли да я разгласява“, казва Уинкъл.
„Ако се вгледате в историята, ще видите как циклично цивилизациите се издигат и западат. Тези цивилизации винаги преминават през един и същ цикъл, през същите четири етапа на този цикъл“, казва той.
Освен това, говорейки за The Epoch Times, Майкълджон споменава: „Виждам The Epoch Times като ментор на други медии, които търсят истината и вършат чудесна работа.“ Майкълджон е много добре запознат с The Epoch Times и има дълбоки познания за комунизма и тоталитаризма. Той винаги е изтъквал колко ценна е свободата и е имал личен стремеж да я търси. Той похвали The Epoch Times за смелостта да публикува тази статия на г-н Ли, за да повдигне толкова важна тема в този хаотичен свят.
Когато е на 18 години, заради таланта му като музикант, американска развлекателна компания се обръща към Уинкъл с предложение за петгодишен договор и възможност да го вземе в Холивуд. Но той не желае да бъде омърсен от наркотиците и лошите влияния на развлекателната индустрия, така че отказва договора и заминава за Бризбейн, Австралия, за да изучава теория на музиката и изпълнителски техники в Музикалната академия. Там специализира джаз изпълнение и продължава кариерата си в Съединените щати, като преди това създава собствена компания за сценични изкуства в Нова Зеландия.
През 2004 г. Уинкъл се завръща от САЩ в Окланд и основава списанието eLocal, което ръководи и до днес. През 2018 г. той и членовете на групата му правят песента „Amsterdam“, която достига до №1 в класацията за съвременен джаз на Billboard.
Принос за тази статия имат Дейзи Лий и Джанис Лиу.