Оригинална статия. Моля, изтрий преди да публукуваш!
Якарино се присъедини към X в момент, когато платформата преминаваше през мащабна реорганизация от екипа на Мъск.
Линда Якарино, главният изпълнителен директор на платформата за социални медии X, обяви, че ще се оттегли от поста си. Тя се присъедини към платформата през май 2023 г.
Преди да се присъедини към X, тя работеше за NBC Universal, а преди това – 15 години за Turner Broadcasting System. Якарино се присъедини към X след като платформата беше придобита от Елон Мъск през 2022 г.
„След две невероятни години реших да се оттегля от поста главен изпълнителен директор на X“, написа тя в публикация в X на 9 юли.
„Когато [Елон Мъск] и аз за пръв път говорихме за неговата визия за X, разбрах, че това ще бъде уникална възможността да осъществя изключителната мисия на тази компания. Безкрайно му благодаря, че ми повери отговорността да защитавам свободата на словото, да обърна компанията и да превърна X в приложението за всичко.
„Невероятно се гордея с екипа на X – историческият обрат в бизнеса, който постигнахме заедно, беше просто забележителен.“
Тя споменава работата, извършена по Community Notes, X Money и X AI.
Тя не посочи причината за напускането си на платформата. Към момента на публикуване тя не е актуализирала профила си в LinkedIn.
„Благодаря за приноса“, отговори Мъск на публикацията на Якарино.
Мъск придоби X, тогава известна като Twitter, за 44 млрд. долара, като обеща да върне свободата на словото в платформата. След придобиването много големи рекламодатели започнаха да бойкотират платформата, което доведе до огромна загуба на приходи.
Някои от марките, като General Mills, General Motors и United Airlines, оповестиха публично решенията си да намалят разходите си за реклама в X. Една от причините, посочени от компаниите, беше предполагаемото разпространение на „реч на омразата“ в платформата.
Мъск отговори на корпоративната позиция в публикация от 2022 г.
„Twitter има огромен спад в приходите заради активистки групи, които оказват натиск върху рекламодателите, въпреки че нищо не се е променило с модерирането на съдържанието и ние направихме всичко възможно, за да успокоим активистите“, каза тогава Мъск.
Когато Якарино се присъедини към X през 2023 г., много консервативни коментатори осъдиха решението, опасявайки се от връщане назад към модерирането на речта, практикувано в платформата преди придобиването от Мъск.
„Тя представлява рекламодателите и естествената ѝ склонност е да ограничава речта и да угажда на тези, които налагат на света уок идеологията“, каза Билборд Крис, противник на джендър идеологията, в публикация в X на 12 май 2023 г. „Ще трябва да я наблюдавате като ястреб“.
Мъск застана на страната на Якарино. Той отговори на туита на Крис: „Чувам притесненията ви, но не съдете твърде рано. Категоричен съм в защитата на свободата на словото, дори ако това означава загуба на пари“.
След изборите през 2024 г. много рекламодатели се върнаха в X.
„Просто искам да кажа, че много ценим големите марки, които възобновиха рекламата в нашата платформа!“ заяви Мъск в публикация в X на 15 ноември 2024 г. „Благодаря [на Линда Якарино] и на целия екип на X за упоритата ви работа по възстановяването на доверието в нашата платформа и гарантирането, че рекламното съдържание се показва само там, където рекламодателите искат“.
Откакто Якарино се присъедини към X, платформата запази господстващото си положение в онлайн социалния дискурс. Чатботът с изкуствен интелект Grok на X достигна повече от 35 милиона потребители по-рано тази година според данни от ExplodingTopics. Grok беше пуснат в края на 2023 г.
„Започнахме с критичната първоначална работа, необходима за приоритизиране на безопасността на нашите потребители – особено на децата, и за възстановяване на доверието на рекламодателите. Този екип работи неуморно – от новаторски иновации като Community Notes и скоро X Money, до привличането на най-емблематичните гласове и съдържание в платформата“, каза Якарино в публикация в X на 9 юли.
„Сега най-доброто тепърва предстои, тъй като X отваря нова глава с @xai. X е наистина цифров градски площад за всички гласове и най-мощният културен сигнал в света. Не бихме могли да постигнем това без подкрепата на нашите потребители, бизнес партньори и най-иновативния екип в света.“
Според доклад на EMarketer, приходите от реклама на X се очаква да достигнат 2,26 млрд. долара през 2025 г. Това е значително увеличение спрямо 1,94 млрд. долара през 2024 г., но е значително по-ниско от 4,14 млрд. долара през 2022 г., преди придобиването от Мъск.
Понастоящем X има около 586 милиона месечни активни потребители според данни от Statista.