Бетовен, Моцарт и Брамс ще звучат в концерта на Нов симфоничен оркестър, който ще се състои на 1 юли в зала „България“, съобщават от оркестъра.
„Крехката, нощна атмосфера на втората част се носи от нежната настойчивост на непрекъснато движещ се акомпанимент от три фигури“, казва Орин Хауърд, музиковед на Филаделфийската филхармония за Концерта за пиано и оркестър в до мажор на Моцарт.
Във възстановеното от Шуман през 1853 г. списание „Нови пътища“ той възкликва, че „това са скрити симфонии“ за камерната музика на съвсем младия Йоханес Брамс. През 1997 г. в размишленията си за търпението, когато се изправиш пред нотния текст, Юлия Христова (основател и президент на Нов симфоничен оркестър), в книгата си „Да построиш оркестър!“, задава въпроса „Защо Брамс написва първата си Симфония чак на 40-годишна възраст?“.
Бетовен среща певицата Бетина Бертано през 1810 година по време на усилната си работа върху произведение по драмата на Гьоте, посветено на героя граф Ламарол Егмонт. В едно от писмата си до Гьоте, възхитена от таланта на Бетовен, тя го цитира: „Музиката наистина е посредник между съзнанието, живота и сетивата“. Поводът е увертюра „Егмонт”.
Диригентът Петко Димитров е завършил консерваторията „Пийбоди“ към университета „Джон Хопкинс“ и Мичиганския университет. Бил е музикален директор на редица младежки оркестри в САЩ, понастоящем е директор на ансамблите в Англо-американското училище в София.
Пианистката Инес Симеонова е родена в град Добрич. Носител е на награди от Международния клавирен конкурс „Шуман-Брамс“ в Пловдив; Международния клавирен конкурс в Крайова (Румъния); Международния фестивал и конкурс за пианисти в Ланкастър, САЩ; Международния конкурс “Албер Русел“. Участвала е във фестивалите „180 градуса“; ICon Arts Трансилвания (Румъния); Лятна академия на изкуствата, Созопол; „Музиката на Европа“; „Софийски музикални седмици“; “Мартенски музикални дни“; „ppIANISSIMO“ и др.