Серия от гневни реакции и призиви за бойкот предизвика новата реклама на Maybelline, в която мъж демонстрира и нанася на себе си червило.
Най-голямата козметична марка в света публикува рекламата си в партньорство с инфлуенсъра Райън Вита на 12 юли.
С плешива глава, гъста брада и дълги нокти, г-н Вита нанася яркорозово червило, след което изпраща въздушни целувки и говори за качествата на продукта.
Под публикацията в профила на Maybelline в Instagram заваляха критични коментари, които бяха почти идентични.
Един потребител пише, че „това е неприемливо и много обезпокоително“, а друг заявява, че рекламата трябва да бъде придружена от предупреждение.
„Добавям Maybelline към нарастващия списък на компаниите, от които повече няма да купувам“, пише друг потребител, присъединявайки се към нарастващия поток от призиви за бойкот на марката заради партньорството ѝ с г-н Вита, който има около 1,2 милиона последователи в TikTok.
Лорън Чен, водещ на консервативната мрежа BlazeTV, сподели в Twitter видеото с надпис: „Още един ден, още една смущаваща реклама на грим“.
Постът събра редица коментари, включително такива, в които се споменаваше лозунгът „go woke, go broke“, който се противопоставя и призовава за бойкот на корпорациите, прокарващи според консерваторите крайно леви програми, включително транссексуалността.
„Жени, те заемат вашето място, а вие им позволявате да го правят!“ – пише в коментар друг потребител на Twitter.
Maybelline не отговори на молбата за коментар до момента на пресата.
Това не е първият път, в който Maybelline използва мъже, за да рекламира продуктите си за грим. През 2017 г. марката използва Мани Гутиерес в рекламна кампания за спирала за очи.
Последното партньорство на Maybelline с мъж, който носи грим, обаче идва на фона на по-широката реакция срещу компании, които изглежда прокарват транссексуалността, която се изостри значително след партньорството на Bud Light с Дилън Мълвани – мъж, който се идентифицира като жена.