• За нас
  • Пишете ни!
събота, 15 ноември, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Наука и технологии

Роуън Аткинсън: Не прибързвайте с покупката на електромобили

отЕкип на The Epoch Times
21 юни , 2023
Роуън Аткинсън: Не прибързвайте с покупката на електромобили

Актьорът и комик Роуън Аткинсън в Кралската болница "Челси" на 19 май 2014 г. в Лондон, Англия. (Eamonn M. McCormack/Getty Images)

Британският актьор и комик Роуън Аткинсън, който е и магистър по електроинженерство и дългогодишен автомобилен ентусиаст, призова шофьорите да запазят възможно най-дълго старите си автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Като един от първите ползватели на електрически автомобил, Аткинсън споделя, че в началото е бил ентусиазиран, но бързо се е разочаровал от липсата на надеждност за околната среда.

„Все по-често имам чувството, че меденият месец с електрическите автомобили е към края си, и това не е лошо: осъзнаваме, че трябва да се проучат повече алтернативи, ако искаме да се справим адекватно със сериозните екологични проблеми, причинени от автомобилите“, пише Аткинсън в коментар за The Guardian.

Той посочва данни, публикувани от автомобилния гигант Volvo, които разкриват, че емисиите на парникови газове в процеса на производство на електромобили са със 70% по-високи от тези при създаването на бензинови автомобили.

„Как е възможно?“ пита Аткинсън.

„Проблемът се крие в литиево-йонните батерии, с които в момента се оборудват почти всички електрически превозни средства: те са абсурдно тежки, за производството им се изисква огромно количество енергия и се предполага, че ще издържат максимум 10 години.“

gettyimages 1231679704 1200x799 1
Работници във фабрика на Xinwangda Electric Vehicle Battery Co., която произвежда литиеви батерии за електрически автомобили и други приложения, в Нанкин в източната китайска провинция Дзянсу, 12 март 2021 г. (STR/AFP via Getty Images)

„Странно решение за борба с климатичната криза“, констатира Аткинсън.

Освен трудния производствен процес на батериите за електромобили, последващото им извеждане от употреба предизвиква загриженост в индустрията. Очаква се до 2030 г. само в Съединените щати да има отпадък от шест милиона акумулатора от електрическите превозни средства.

Аткинсън посочва, че настоящите усилия за разработване на по-нови технологии, като твърдотелни батерии, водородни горивни клетки и синтетични горива, са потенциални дългосрочни решения, но отбелязва, че е необходимо повече време, преди те да станат масови.

Актьорът заявява, че по-голям проблем отвъд технологиите е настоящият лизингов модел за притежание на автомобили, при който собствениците преминават към нов автомобил в края на срока.

„Това изглежда безобразно разточително използване на световните природни ресурси, като се има предвид в какво отлично състояние е един тригодишен автомобил“, казва Аткинсън. Според него собствениците могат просто да се научат да използват автомобилите си по-дълго, като по този начин ефективно ще намалят търсенето на нови превозни средства.

Според него друго решение е загрижените за околната среда просто да шофират по-малко.

„Както веднъж ми каза един природозащитник: „Ако наистина се нуждаеш от кола, купи си стара и я използвай възможно най-малко“, пише той.

Остри критики срещу Аткинсън

Коментарите на Аткинсън предизвикаха критики от страна на медиите (чрез „проверка на фактите“), включително от Washington Post.

Някои експерти осмиваха комика заради очевидната липса на скорошен опит в областта на енергетиката.

„Обичам, когато странна британска знаменитост от 90-те години, която не е енергиен експерт, разпространява дезинформация за електрическите превозни средства в @guardian. Просто най-доброто!“ пише в Twitter Лия Стоукс, професор по климатична и енергийна политика в Калифорнийския университет в Санта Барбара.

Ауке Хукстра, холандски изследовател на електромобили, твърди, че Аткинсън е „подбрал“ ключови факти.

„Той се оплаква от сегашните батерии и намеква, че трябва да чакаме по-добри. Но сегашните вече издържат целия живот на автомобила, като ще отделя 3 пъти по-малко CO2. (Да, сигурен съм в това, защото това е действителната ми област на изследване)“, написа той в Twitter.

Забрана на бензинови и дизелови автомобили

Коментарите на Аткинсън идват в момент, когато правителствата на развитите страни въвеждат забрани за продажба на бензинови автомобили на фона на глобалния стремеж към нулеви емисии.

Обединеното кралство обмисля забрана на новите бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. и на хибридите от 2035 г. В столицата Лондон също така има зона със свръхниски емисии, която принуждава водачите на автомобили, които не се задвижват с водород или батерии, да плащат дневна такса от 12,50 лири.

Междувременно в САЩ Калифорнийският съвет за въздушни ресурси оказва натиск върху федералното правителство да одобри забрана на продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2035 г.

Властите в Австралийската столична територия – дом на столицата на страната Канбера – също се стремят да създадат подобна зона с „нулеви емисии“ като тази в Лондон.

Глобалното споразумение на С40 – група от най-големите градове в света – цели начинът на придвижване в тях да бъде ходенето пеша, колоезденето и споделеният транспорт с нулеви емисии, а до 2030 г. да се създадат зона с нулеви емисии в тези градове.

Споразумението е подписано от най-големите градове в света, сред които Амстердам, Барселона, Берлин, Милано, Осло, Париж, Рио де Жанейро, Рим, Ротердам, Сантяго, Сиатъл, Сеул, Токио, Ванкувър, Варшава.

Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ТЪРСЕНИ ДНЕС

Ивелин Михайлов от парламентарната трибуна на Народното събрание. Той не пожела да влезе в първата парламентарна група на партия "Величие" през 2024 г. Тя не удържа на натиска и се разпадна. Сега се прави втори опит тази парламентарна група да спре да съществува. Снимки: Прес център на партия "Величие"

„Не сме за продан“, мисли Ивелин Михайлов – за задкулисието, фалшификациите, надеждата

0
0
kak se pravi kiselo zele s morska sol

Изпитана рецепта за кисело зеле в бидон

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
Техническата демонстрация на "Шън Юн" за Средноесенния фестивал 2025 ще се излъчва ексклузивно в Gan Jing World

GJW ще излъчи Представяне на техниките от Есенния фестивал на „Шeн Юн“ за 2025

0
0
Румен Радев и унгарският външен министър Петер Сиярто разговаряха за бъдещето на Европа, където мирът се постига чрез дипломация. Сред темите на разговора, освен сигурността на енергийните доставки, беше и скорошната среща между лидерите на Унгария и САЩ - премиерът Виктор Орбан и президентът Доналд Тръмп. Снимка: Прес служба на президентската институция

Румен Радев обсъди мира в Европа с унгарския външен министър Петер Сиярто

0
1
Плодове хинап (снимка: Ева Иванова)

Хинап (китайска фурма) – 10 ползи за здравето

0
0
крем супа от тиква

Вкусна крем супа от тиква цигулка

0
0

Свързани Публикации

Акционерите на Tesla одобриха заплатата от 1 трилион долара на Илон Мъск

Акционерите на Tesla одобриха пакета за възнаграждение на Илон Мъск от 1 трилион долара

0
0
Слънчевата експанзия в Европа разкри проблеми в остаряващата електроенергийна мрежа, твърдят експерти

Бумът на слънчевата енергия в Европа показа проблемите в остарялата електрическа мрежа, твърдят експерти

0
0
Мъск може да напусне Tesla, ако акционерите отхвърлят плана му за 1 трилион долара възнаграждение, предупреди председателят

Мъск може да напусне Tesla, ако акционерите отхвърлят неговия план за възнаграждение от 1 трилион долара, предупреди председателят на борда

0
0
От мигрена до макулна дегенерация: Как ежедневните ви избори пазят зрението

От мигрена до макулна дегенерация: Как ежедневните ни избори да пазят зрението ни

0
0
Климатичните апокалиптични прогнози загубиха част от най-убедените си поддръжници

Прогнозите за климатична катастрофа загубиха част от най-влиятелните си поддръжници

0
0
Гриша Атанасов и Емануел Икономов

Писателят Емануел Икономов представи новата си книга „Баснословник“

0
0
Тръмп заплаши с дело срещу Би Би Си заради редакцията на речта му от 6-ти януари

Тръмп заплаши да осъди BBC за 1 млрд. долара заради редактираната му реч от 6 януари 2021

0
0
e89c5507 5dd0 45b3 aac4 e7cb9a5ac59d

Художникът Румен Статков изложи „Историческите шаржове на прехода – 35 години от началото“

0
0
Изложбата "Фантастични умове" 2025 на Моста на влюбените до НДК в София

Изложбата „Фантастични умове“ 2025 продължава до 19 ноември на „Моста на влюбените“ в столицата

0
0
Американски законодатели призовават за отказ на "супер посолството" на китайската компартия в Лондон

Американски законодатели настояват за отмяна на „супер посолството“ на Китайската комунистическа партия в Лондон

0
0
Следваща публикация
Панорама на банково-корпоративния район и централата на Европейската централна банка, Франкфурт, Германия (Kai Pfaffenbach/Reuters)

ЕЦБ повиши лихвените проценти до 22-годишен връх

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria