Getting your Trinity Audio player ready...
|
Популярният британски детски сериал Pepa Pig („Прасето Пепа“) публикува в профила си в Instagram пожелание по случай месеца на прайда. На 1 юни със снимка, на която са изобразени анимационната героиня, нейните семейството и приятелите (всички под грейнала дъга), сериалът пожела: „Честит месец на прайда! Нека отпразнуваме любовта“.
Това предизвика лавина от гневни реакции сред загрижени родители.
„На Коледа публикувахте „Честит празник“, страхувайки се да не обидите някого, но нямате проблем да публикувате за деня на хомосексуалистите. Според вас кое празнува по-голяма част от аудиторията ви – Коледа или прайда? Отпоследвам“ – написа @realnicolelizabeth.
Сред над 1700-те коментара е и този на @debiattwoodboehlefeld: „Надявам се, че ще направите същото за нашите ветерани и ще уважите неродените бебета.“
Друг потребител добавя: „Защо политиката е в детските предавания?“
Темата предизвика разнородни коментари и отново противопостави потребителите. Някои нарекоха критикуващите поста хомофоби и невежи, а трети благодариха на предаването, че отбелязва празника на ЛГБТК+ общността.
„Толкова е смешно как републиканците и християните обичат да втълпят хетеронормалността в децата си и не могат да понасят да видят дъга“, пише @eddiediazeddie.
Потребителят @sarahbellhouse1979 казва: „Всички възмутени хомофоби осъзнават, че от известно време в сериала има семейство с две майки, нали? Така че вероятно сте възмутени още оттогава и така или иначе не го гледате, което прави истериите ви за „отпоследване“ неуместни …“
Постът, който предизвика скандала, включва персонажа на полярната мечка Пени, която има две майки и беше въведена в британския сериал миналата година. Създаден от Невил Астли и Марк Бейкър, сериалът, който стартира през 2004 г., проследява приключенията на антропоморфното женско прасенце, неговото семейство и приятели. В Америка то вдъхновява тематичния парк Peppa Pig – атракция, която посреща посетителите с ярка порта, изобразяваща дъга, точно до тематичния парк Legoland във Флорида.
Случаят с Прасето Пепа е само последният от тенденцията при развлекателните компании, включително Warner Bros. и Disney, да насърчават „приобщаването“ както на децата, така и на възрастните. И двете компании са включили драг кралици в своите реклами и съдържание.
Миналата седмица „Looney Tunes“ използва образа на Бъгс Бъни, за да отпразнува месеца на прайда, като го преоблече в женски одежди. С пост на компанията в Туитър Бъгс Бъни честити прайда и призовава хората също да „се издокарат“. Това се случи, след като сериалът на компанията Warners Bros Discovery, собственост на TBS, American Dad! отпразнува драг „историята“ във видеоклип, отбелязващ 350-ия епизод на поредицата.
От своя страна The Walt Disney Co. са назначили травестит да посреща децата в бутика Bibbidi Bobbidi в Дисниленд в Анахайм, Калифорния, предават Breitbart.
Миналия месец компанията покани драг кралицата Нина Уест на световната премиера на „Малката русалка“, след като Уест беше водеща на LGBT концерта „Прайд“ на Disney през 2021 г. В това събитие участваха други транссексуални и изпълнения на емблематични песни на Дисни, преработени с ЛГБТ тематика.
Дисни отдавна се стреми да направи тематичните си паркове по-неутрални по отношение на пола. Миналата години премахна дългогодишния си поздрав „дами и господа, момчета и момичета“ и сега се обръща към гостите като към „мечтатели от всички възрасти“.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА