Getting your Trinity Audio player ready...
|
Антитръстово дело срещу Глобалния алианс за отговорни медии
Група рекламодатели прекратяват своя бизнес поради съдебно дело от X Corp. на Илон Мъск.
„Днес обявяваме, че GARM ще прекрати дейността си“, обявиха от Световната федерация на рекламодателите на 9 август.
Федерацията управлява Глобалния алианс за отговорни медии (Global Alliance for Responsible Media – GARM), който включва големи корпорации като Mastercard и Unilever. Той позволява на рекламодателите да избягват да показват реклами при незаконно или вредно съдържание в медийното пространство.
В съдебното дело от 6 август X твърди, че GARM е заговорничил с десетки компании несправедливо да задържат разходи за реклама на социалната платформа, известна преди като Twitter.
След като Мъск купи X през 2022 г., компаниите са се допитали до GARM за възможен бойкот, сочи делото. В него също така е посочено, че GARM е изразил загриженост пред своите членове дали Twitter отговаря на стандартите на GARM, което е довело до последвалия масов бойкот от рекламодатели.
„Това не е решение, което взехме с лека ръка, но е пряка последица от техните действия“, заяви изпълнителният директор на X Линда Якарино. „Незаконното поведение на тези организации и техните ръководители струва на X милиарди долари.“
Изявление на GARM гласи, че съдебният процес е причина за затварянето на бизнеса на алианса. „GARM е малка инициатива с нестопанска цел и скорошните обвинения, които за съжаление тълкуват погрешно нейната цел и дейности, предизвикаха объркване и значително изцедиха нейните ресурси и финанси. Следователно GARM взема трудното решение да прекрати дейността си“, се казва в съобщението.
Мъск отговори с публикация в X, че според него с този ход GARM се опитва да скрие изобличаващи документи.
Световната федерация на рекламодателите и нейните съобвиняеми не са отговорили официално на съдебния иск.
Една от компаниите е написала в имейл до служители на GARM през 2023 г., получен от Съдебната комисия на Камарата на представителите на САЩ, „въз основа на вашите препоръки спряхме всички платени реклами, тъй като платформата е доста опасна поради решението на Илон Мъск да уволни много от ресурсите и следователно има малък контрол върху съдържанието на платформата.“
Роб Ракоуиц, служител на GARM, е отговорил, че GARM не е препоръчвал спиране на рекламирането в X. Той е казал на членове на комисията, че GARM не е отправял такава препоръка. Ракоуиц също така е посочил, че в ежемесечните срещи на GARM не е дискутирана покупката на Twitter от Мъск. Въпреки това, в имейл на служител на Световната федерация на рекламодателите пише, че скорошна такава среща е включвала „задълбочен инструктаж и обсъждане“ на „придобиването на Twitter“ от Мъск.
В друго писмо Ракоуиц пише, че е станал известен, като „идиота, който предизвика Мъск по въпросите на безопасността на бранда“ и добавя, че „оттогава приходите са паднали с 80% под прогнозираните“.