• За нас
  • Пишете ни!
неделя, 7 декември, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Китай

„Превземането на Холивуд: контролът на Китай върху филмовата индустрия“

отДеси Иванова
12 март , 2024
Снимка-колаж Велизар Иванов

Снимка-колаж Велизар Иванов

Нов документален филм на NTD разкрива кой дърпа конците в Меката на седмото изкуство

Вечерта на 10 март Холивуд за 96-и път отпразнува своята звездна нощ. Създателите на седмото изкуство се събраха за поредна година в Долби Тиътър, за да уважат най-престижната церемония в жанра – връчването на златните статуетки „Оскар“ за най-добри филмови постижения.

Сред номинациите на Американската филмова академия обаче няма да видите новия документален филм „Превземането на Холивуд: контролът на Китай върху филмовата индустрия„. Защото той разкрива една добре (или не толкова добре) пазена тайна – кой всъщност контролира Меката на филмовото изкуство. Въпреки че Холивуд е един от най-емблематичните и бляскави символи на САЩ, там доминира чуждоземна сила. И тя е комунистически Китай или по-точно Китайската комунистическа партия (ККП).

Превземането на Холивуд

Как и защо се стигна дотам можете да разберете от оригиналната документална продукция на NTD, чиято премиера се състоя на 8 март по EpochTV. Тя показва разкритията на Крис Фентън, холивудски продуцент и изпълнителен директор, и Тифани Майер, разследващ журналист в The Epoch Times, автор на новинарската поредица „China in Focus„, за доходоносната симбиоза между Холивуд и ККП. Тифани Майер е и продуцент на филма.

Двамата повдигат завесата зад това как Холивуд помага за осъществяването на плановете на глобалния противник на всички държави, какви са бъдещите последици от това и какво правят смели хора, за да обърнат течението.

Лентата изобилства от примери за редакции и промени на продукции по нареждане на ККП, с цел да се избегне негативната реакция на Пекин или риска с печалбите в боксофисите. Сюжетът проследява как ККП през последните години съблазнява холивудския филмов елит, за да помогне на партията да проникне в американската киноиндустрия, като в замяна дава достъп до доходоносния китайски филмов пазар.

Самият Фентън разказва за участието си в уреждането на сделки с контролирани от ККП компании, за да бъдат допуснати филмите в киносалоните в Китай. Сделките включват хитови филми като „Looper: Убиец във времето“ с Брус Уилис и „Железният човек 3“ с Робърт Дауни Джуниър. Интервюта на Тифани Майер с актьора Кевин Сорбо, съпругата му Сам, актьора Ник Сиърси и сенатора Марша Блекбърн излагат факти, как китайският режим е проникнал не само във филмите, но и във всеки аспект от живота, променяйки начина, по който хората гледат на света.

„Те всъщност биха могли да превземат Америка, без да изстрелят и един изстрел, защото контролират достъпа до умовете ни.“, коментира холивудски режисьор в трейлъра на филма по повод ККП.

Крис Фентън, който започва като агент за набиране на таланти и впоследствие става изпълнителен директор и продуцент е бил заинтригуван от възможността да се възползва от китайския пазар. Той се присъединява към филмовата компания DMG Entertainment, която специализира в сключването на филмови сделки с Китай. Върхът на сътрудничеството на DMG с Китай са боксофис хитовете „Looper: Убиец във времето“ и „Железният човек 3“, като по думите на Фентън съдържанието и на двата филма е било променено, за да представи Китай в добра светлина. Той твърди, че Marvel Studios и Disney дори са написали предварително изказванията на актьора Робърт Дауни Джуниър по време на визитата му в Китай за промоцията на филма. В едно от интервютата Дауни възхвалява китайската система на управление, въпреки че става дума за комунистически тоталитарен режим, който не зачита човешките права.

Фентън разказва, че е вярвал как положителните отношения между холивудските филмови компании като DMG и Китай ще помогнат на комунистическата държава да се вдъхнови от предимствата на американската демокрация и дори един ден да я възприеме. Но за съжаление установява, че ККП просто използва своето икономическо предимство, за да облагодетелства дългосрочните планове на партията за подкопаване на Америка и установяване на глобално господство. Тези планове включват опитите на режима да попречи на хората по света да научат за ужасяващата действителност на погазване на човешките права в източната държава в миналото и настоящето.

„Превземането на Холивуд“ включва и други примери за натиск на ККП върху филмови продукции, включително заплахи към холивудски студия и филмови продуценти, възнамеряващи да финансират проекти, които критикуват комунистически Китай.

Например режисьорът на документални филми Кей Рубачек разказва, че нейният „Да намериш смелост“ е имал проблеми с разпространението. Актьорът и режисьор Ник Сиърси разкрива, че е трябвало да отложи един от филмовите си проекти, защото хората, които можели да финансират филма, са се страхували, че Китай ще провали бизнеса и кариерата им ако го направят. Документалната лента посочва и как ККП е забранила филми с участието на Брад Пит, заради ролята му „Седем години в Тибет“ през 1997 г.

Може би най-фрапиращият пример за холивудско преклонение пред ККП, което споменава „Превземането на Холивуд“ е римейкът на „Червена зора“ от 2012 г. В оригиналната версия злодеят е китайската армия, но всички знамена и униформи са дигитално променени в постпродукцията, за да покаже, че севернокорейската армия е нашественикът в малък американски град.

Не всички се страхуват от ККП

За щастие има смелчаци, които не се страхуват да се противопоставят на тиранията на ККП. „Превземането на Холивуд“ ни показва, че те са в развлекателната индустрия, медиите и други сфери на живота.

Законотворци в американския Конгрес работят за прокарването на закони, които спират проникването на ККП в медиите, включително Холивуд и социалните медии.

Създателите на хитовия филм „Топ Гън: Маверик“ са отказали да свалят тайванското знаме от прочутото пилотско яке на Том Круз, заради което ККП забрани филма в Китай.

В последния „Спайдърмен“ ККП е поискала от Sony да премахне Статуята на свободата, но студиото е отказало.

През 2022 г. ККП забрани прожекциите на „Доктор Стрейндж в Мултивселената на лудостта“ заради два кадъра от по 3 секунди на кутия на вестника The Epoch Times, които Marvel Studios оставиха във филма. Медията е известна с критичното си и изобличаващо отношение към китайския режим.

„Превземането на Холивуд“ е просветляващ филм за усилията на ККП да използва американската развлекателна индустрия, не само за да подкопае устоите на Америка и свободата, но и да установи глобално господство. Съдбата не само на Съединените щати, но и на целият свят зависи от това дали хората ще осъзнаят как китайският режим безцеремонно превзема света в буквален и преносен смисъл. В този решаващ исторически момент истината може да изглежда трудна за възприемане, но реалността е, че сме изправени пред избор: да продължим да угодничим на червения дракон или да се опълчим срещу неговата разрушителна хегемония!

„Превземането на Холивуд: контролът на Китай върху филмовата индустрия“ можете да гледате тук.

ВИЖТЕ СЪЩО
stachka v holivud
Стачка в Холивуд – AI измества актьори и сценаристи
gettyimages 1244948546 700x420 1
Тейлър Суифт – лице на прикрит политически замисъл?
avto 1 pred min.savet 11.12
Автошествие „Край на ККП!“ в „Триъгълника на властта“ в София
20100725 teacher mark zou02 800x600 1
Основателят на Фалун Гонг: COVID-19 се цели в поддръжниците на ККП
Рийвс 1149382972 700x420 1
Киану Рийвс е „изтрит“ от най-големите китайски стрийминг платформи
ap ford
Харисън Форд в черния списък на Китай
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ТЪРСЕНИ ДНЕС

Танкерът "Кайрос" е оставен от урски влекач в непосредствена близост до бреговете на Ахтопол. Снимка: Здравко Димитров

Турски влекач остави ударен от Украйна танкер край Ахтопол

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
2bfd5672 ffff 4084 aa0a 8746e781e362

Судан: финалният удар

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
kak se pravi kiselo zele s morska sol

Изпитана рецепта за кисело зеле в бидон

0
0
крем супа от тиква

Вкусна крем супа от тиква цигулка

0
0
Свинско с кисело зеле по селски

Свинско с кисело зеле

0
0

Свързани Публикации

Хонконгски студент е арестуван заради петиция за фаталния пожар

Арестуваха студент от Хонконг заради петиция за смъртоносния пожар

0
0
Експерти акцентират върху принудителното отнемане на органи на световен парламентарен форум

Експерти говорят за насилственото отнемане на органи на световен законодателен форум

0
0
Жертвите на пожара в Хонконг достигнаха 146 души, Пекин предупреждава срещу протести

Жертвите на пожара в Хонконг вече са 146 души, Пекин предупреждава срещу провеждането на протести

0
0
Трима души бяха арестувани заради пожара в небостъргач в Хонконг, при който загинаха най-малко 44 души, а 279 се водят изчезнали

Трима души са арестувани заради пожара в небостъргач в Хонконг

0
0
Новият петгодишен план на ККП набелязва военновременна икономика: анализатори

Анализатори: новият петгодишен план на ККП очертава военновременна икономика

0
0
Румен Радев използва срещата, за да призове още веднъж властите в РСМ да впишат българите в Конституцията на югозападната ни съседка. Снимки: Прес служба на президентската институция

Българският президент се срещна с представители на българската общност в Македония

0
0
Украинският външен министър Андрий Сибиха при участието си в "Райзина Диалог" в индийския град Ню Делхи на 18-ти март 2025 г. Снимка: Аднан Абиди / Reuters

След срещата в Кремъл – реакции от САЩ, Украйна и Русия

0
0
01ed69cf d2e0 4ace ac84 acd9a7cb965b

„Лешникотрошачката“ носи коледно настроение в Бургаската опера

0
0
Националната статистика за убийства е "най-ниска в новата история", заяви директорът на ФБР

ФБР: Броят на убийствата в САЩ „най-нисък в новата история“

0
0
Антисоциалният акт в сърцевината на социализма

Антисоциалният акт в основата на социализма

0
0
Следваща публикация
XXVIII Международния филмов фестивал „София Филм Фест“

Филмът „Клопка“ открива днес официално „София Филм Фест“ 2024

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria