• За нас
  • Пишете ни!
събота, 25 март, 2023
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн
Дарение
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Наука и технологии

Коронавирусът спря производството на автомобили в глобален мащаб

отЕмел Акан
2 март , 2020
Служители работят по производството на климатици за автомобили във фабрика в Янтай. Източна провинция Шандун Китай 15.05.2019г.(STR/AFP)

Служители произвеждат климатици за автомобили във фабрика в Янтай, Източна провинция Шандун, Китай 15.05.2019 г.(STR/AFP)

Глобалните производители на автомобили са сред първите засегнати от кризата, настъпила вследствие на епидемията от коронавируса. Тя забавя производството в китайските заводи, което разклаща глобалната верига за доставки.

Новият коронавирус (COVID-19) се появи в Ухан, град в централната част на провинция Хубей. Тя е четвъртата в Китай по производство на автомобили и отговаря за около 10% от световния производствен дял. В провинцията се намират  много предприятия, които произвеждат както автомобили, така и части за тях. Особено важен център е и за производството на електромобили.

„Заради епидемията очакваме производителите на автомобили в Китай да ограничат производството си с около 15% през първата четвърт на тази година – заяви в доклад кредитният анализатор Витория Ферарис. – Негативно засегната ще бъде най-вече глобалната мрежа за доставки на автомобили, която е силно зависима от Китай.“

Ферарис констатира, че ако кризата продължи, „половината от производството на коли и части в Китай“ ще бъде засегнато от затварянето на заводи в страната. Много производители и доставчици на автомобили забавят възстановяването на рабония процес след празниците по случай Китайската нова година.

Въпреки това автомобилопроизводители като BMW твърдят, че са възобновили производството си. Според Майкъл Дън, председател на Азиатската автомобилна консултантска фирма ZoZo Go, обаче „почти никой от производителите не работи на пълен производствен капацитет“. „32% от заводите за автомобили и части са възстановили производството си“ – е написал той в интернет блог.

Автомобилната индустрия не беше подготвена за мащаба на епидемията. Поставянето на Ухан и близките до него градове под карантина, комбинирано с масовото затваряне на заводи, вече оказва негативен ефект върху производството и продажбите на коли.

Общият процент продажби на General Motors в Китай през януари спадна с 40%, твърдят от „Аутомотив нюз“ – локален вестник за автомобилната индустрия в Детройт.

Междувременно заради COVID-19 доставките на нови лекотоварни автомобили в Китай спаднаха с 20% през януари, а спадът в продажбите е още по-очевиден през февруари. „През първите две седмици от месец февруари продажбите на нови коли бяха само 5% от тези за същия период на 2019 г.“ – посочва Майкъл Дън.

„Проучване на Китайската асоциация на автомобилните търговци, в което участват 4022-ма дилъри в цялата страна показва, че само 9% от тях в момента са акивни на пазара“ – допълва той.

Сред световните производители на автомобили Volkswagen е най-продаван на китайския пазар. Китай допринася за близо 40% от продажбите на автомобили в световен мащаб. Немските производители, включително BMW и Mercedes, също са повишили своя пазарен дял в Китай през последните години. Следователно заразата COVID-19 срива автомобилната индустрия и в Германия, която е силно зависима от продажбите си в Китай.

Прекъсване на доставките

След затварянето на много китайски заводи световните производители изпитват затруднения в снабдяването с автомобилни части. Тази вълна на недостиг се разпространява дори и извън границите на Китай.

Компаниите в Южна Корея Hyundai Motor Co. и Kia Motors са спрели производството си в няколко завода в Корея поради липсата на елементи. GM са спрели производството си в завод за сглобяване на части в Южна Корея, a Fiat Chrystler Automobiles NV са затворили завода си в Сърбия.

Индустриалните данни посочват, че за направата на един автомобил са необходими близо 30 000 части. Китай е сред най-големите доставчици на части в световен мащаб. За 2018 г. страната е изнесла елементи и принадлежности за моторни превозни средства на стойност 34,8 милиарда долара. Това показва UN`s Comtrade (база данни на ООН за международната търговия). А автомобилната индустрия в САЩ разчита най-много на износа си в Китай, който достига общо 34%.

Докато някои предприятия в страната възстановяват работата си, заводите в Ухан и в близост до него остават затворени за неопределен период от време.

В Ухан се намира „Дунфън Мотър Груп“ – една от най-големите автомобилни компании със 176 000 служители. Държавният автомобилен производител има партньорства с японски и европейски производители, включително Honda, Nissan, Renault и Peugeot-Citroen.

На чуждестранни автомобилни марки е позволено да произвеждат коли на територията на Китай само посредством съюз с местни партньори като „Дунфън Мотър Груп“. GM и неговите съвместни предприятия също имат фабрика за производство на коли в Ухан. Те произвеждат 4 модела, които допринасят за около 19% от общото производство на GM в Китай.

Споделете тази статия

Последвайте ни във Фейсбук:

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Свързани Публикации

https://www.starlink.com/

Интернет от Starlink – кой пакет да изберем

0
0
Остров Йонагуни в Йонагуни, Япония, на 13 април 2022 г. (Carl Court/Getty Images)

Япония откри нови 7000 острова след цифрово картографиране

0
0
Кометата C/2022 E3

Комета доближава Земята, ще я наблюдаваме с невъоръжено око

0
0
TikTok Creator's Lab

Педиатър: TikTok разклаща психическото и морално развитие на децата

0
0
Кабел за зареждане с единния стандарт USB тип-C (Flickr.com)

Единно зарядно устройство въвежда ЕС от 2024 година

0
0
Сателитна чиния Starlink RV (Бояна Ненова за "Епок Таймс")

Starlink Bulgaria: Сателитният интернет Starlink RV вече и в България

0
0
Акад. Цветан Цветков при удостояването му с орден „Св. св. Кирил и Методий“ I степен през 2011 г. (снимка: Интернет)

Почина създателят на българските космически храни – акад. Цветан Цветков

0
0
Председателят на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители (ААП) и техните оторизирани дилъри в България г-н Храбрин Иванчев, говори на откриването на "Международният автомобилен салон София 2022" - 3 юни 2022 г. (снимка: Евелина Иванова/"Епок Таймс")

„Международен автомобилен салон София 2022“ се завръща след двугодишно прекъсване

0
0
Мечката Вихър се оглежда, преди да излезе от камиона на "Четири лапи" (снимка: WWF)

Мечетата Хуба, Вихър и Горан се завърнаха в родния Балкан

0
0
Фрагмент от стенопис, датиращ 200-300 г. пр.н.е., свидетелстващ за най-ранното използване на календара на маите. (Reuters)

Най-ранното свидетелство за календара на маите е открито в гватемалска пирамида

0
0
Илън Мъск по време на церемонията по откриването на новия гигазавод на Tesla за електрически автомобили в Грьонхайде, Германия, на 22 март 2022 г. (Патрик Плеул/Пул чрез Ройтерс)

Илън Мъск предлага да закупи Twitter и да го направи платформа за свободно изразяване

0
0
"Водата и земята" (снимка: Емил Рашковски)

За способностите на водата и българските научни открития – разговор с проф. Живко Желев

0
1
Следваща публикация
Airborne Nitrogen Dioxide in China 1200x908 1

Сателитни изображения на НАСА показват спад в замърсяването на въздуха в Китай след избухването на коронавирус епидемията

Epoch Times лого
Facebook Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
    • Бизнес
    • Конфликти
    • Политика
  • Китай
    • Взаимоотношения
    • Общество
    • COVID-19 и Ваксинация
    • Комунистически режим
    • Отнемане на органи
    • Човешки права
  • Култура и изкуство
    • „Шен Юн“
    • Българска история и култура
    • Изящни изкуства
    • Литература
    • Сценични изкуства
    • Традиционна култура
  • Наука и технологии
    • Околна среда
  • Начин на живот
    • Семейство, традиции
    • Здраве
    • Вкусно и полезно
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
Copyright © 2021 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове
Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн

© 2019 Epoch Times България.