• За нас
  • Пишете ни!
събота, 2 август, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало

Износът на коли от Китай ще забави ръста си през 2025 г. заради мита от страна на Европейския съюз и САЩ

отПанос Мурдукотас
15 януари , 2025
Износът на коли от Китай ще забави ръста си през 2025 г. заради митата от страна на Европейския съюз и САЩ

Автомобили са подредени и готови за товарене на кораб за износ - пристанището в Тайцан, провинция Дзянсу, Китай, 16 юли 2024 г. AFP чрез Getty Images

Очаква се ръстът на износа на превозни средства от Китай да спадне рязко през 2025 г., тъй като митата от Европейския съюз и САЩ ще влязат в пълна сила, правейки китайските автомобилни производители по-малко конкурентоспособни. Прогнозата отразява по-широкото забавяне на китайския износ и икономически растеж през новата година.

Очаква се продажбите на превозни средства във втората по големина икономика в света да нараснат с 5.8 процента до 6.2 милиона единици през 2025 г., което е по-ниско от 19.3 процента през 2024 г., според доклад на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), публикуван на 13 януари.

Умерената прогноза за растежа на износа на коли от Китай за новата година контрастира със силния общ ръст на износа за декември 2024 г., който отбеляза деветия пореден месец на растеж по обем и най-сериозния растеж по стойност за последните три години.

Има обаче разумно обяснение за силното представяне на общия китайски износ миналия месец: предварителното зареждане на поръчки от някои производители, включително автомобилни, в очакване на допълнителни мита, особено от САЩ при второто управление на Тръмп.

Тази перспектива би могла да обясни скока от 15.6 процента в китайския износ за САЩ, най-високият сред всички експортни дестинации.

Ситуацията може да се промени тази година, когато тези мита влязат в пълна сила. Те ще ударят силно китайския сектор на електрически превозни средства (EV), който се опитва да се конкурира с американския пионер Tesla. Те биха могли също да повлияят на общия икономически растеж на страната, който вече се забавя, тъй като износът все още е голяма част от икономиката ѝ.

Въпреки икономическия напредък на Китай през последните 30 години, страната все още не е успяла да премине към потребителско общество за стимулиране на икономическия растеж, както беше случаят с най-голямата икономика в света – САЩ – и други развиващи се пазарни икономики. Освен това, тя все още не е развила добре интегриран пазар, където стоките могат да се движат свободно между регионите, подобно на САЩ и Европейския съюз.

В резултат на това Китай продължава да разчита на износа за да постига икономически растеж. Към 2023 г. износът на страната представлява близо 20 процента от БВП в сравнение с 11 процента в САЩ.

Докато тази стратегия работеше отначало след отварянето на Китай към световните пазари, когато мащабът на износа беше малък и обхватът тесен, тя не работи в наши дни, тъй като износът се е разширил. Това изправя втората по големина икономика в света срещу основните ѝ търговски партньори като САЩ и Европейския съюз.

Освен това експортната стратегия на Китай се основава на имитация, копиране и репликиране на продукти, разработени главно в САЩ и ЕС, а не на местни иновации. Това принуждава китайските износители да се конкурират по цена, а не чрез истинска продуктова диференциация, както се вижда от падащите цени на едро или дефлацията.

Ценовата конкуренция обаче вреди на икономиките на търговските партньори на Китай, карайки ги да предприемат мерки за смекчаване на отрицателните ефекти от такава конкуренция, включително мита.

През октомври 2024 г. например ЕС наложи 45.3 процента мито върху китайските електромобили, докато е въпрос на дни новата администрация на САЩ да наложи своите нови мита, които ще се разпрострат отвъд електромобилите.

Предупреждението на CAAM за по-нисък растеж на износа на превозни средства през 2025 г. не е изненада за Георгиос Коимисис, доцент по икономика и финанси в Манхатънския университет.

„По-високите мита на определени пазари карат китайските автопроизводители да преосмислят стратегиите си – особено фокусирайки се върху хибридите – което може да доведе до свежи идеи и иновации“, каза той пред The Epoch Times.

„За средния потребител малките промени в цените биха могли да се балансират от широката гама глобални марки, всички конкуриращи се за дял от пазара.“

Коимисис смята, че все пак може да има верижни ефекти, ако по-малко китайски автомобили достигат до чуждестранните пазари, като например малки прекъсвания на доставките или по-малко опции в определени области.

„Въпреки това, глобалният автомобилен пазар е доста устойчив и с времето други автомобилни производители ще се адаптират, помагайки да се поддържа стабилно предлагане и разнообразие за купувачите“, каза доцент Коимисис.

ВИЖТЕ СЪЩО
Фолксваген ще продаде завода си за сглобяване в Синдзян на фона на нарастващ натиск
Volkswagen ще продаде завода си в Синдзян на фона на растящ натиск
Бивш китайски служител предупреждава за принудителното отнемане на органи от ККП
Бивш китайски служител предупреждава за насилствено отнемане на органи от страна на режима в Китай
Канада налага санкции на китайски служители заради потискане на Фалун Гонг и етнически малцинства
Канада налага санкции на китайски служители заради потискане на Фалун Гонг и етнически малцинства
768x432
Евродепутати обсъдиха на конференция нарушаването на човешките права в Китай
id5590890 bydgettyimages 1915751404 1080x720 1
Китайската индустрия за електрически автомобили
Европейски производител на електрически батерии обявява фалит
Европейският производител на електрически батерии Northvolt обявява фалит
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ЧЕТЕНИ ДНЕС

Десислава Иванчева, кадър bTV

Десислава Иванчева: Разбирам, че това е политически пиар

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
Георги Сираков (личен архив)

Тайната на Словото

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
Ум, тяло и дух: основни елементи за възстановяване от рак

Ум, тяло и дух: основни елементи за възстановяване от рак

0
0
"Зелени библиотеки" 2025

Днес стартира „Зелени библиотеки“ 2025: Литературна магия сред природата на София

0
0
Министър Даниел Митов се срещна на летище Пловдив с чуждестранните екипажи, участвали в справянето със сложната пожарна обстановка в страната

България укрепва противопожарния капацитет с подкрепата на ЕС и нови стратегически мерки

0
0

Свързани Публикации

Бивш инженер от Пекин разкрива до какви крайности е готова да стигне ККП, за да следи своите граждани - и вас

Бивш инженер от Пекин разкрива докъде може да стигне китайският режим, за да следи своите граждани

0
0
Рекордни валежи предизвикаха аварийни сигнали в Пекин и околните райони

Рекордни валежи предизвикаха тревога за бедствия в Пекин и областите наоколо

0
0
Неизправен от самото начало: Защо ККП никога не спазва договорите си и защо този път няма да е по-различно

Обречен на провал: защо китайските комунисти винаги нарушават договорите си и защо този път няма да е по-различно

0
0
Вашингтон, D.C. | 17 юли 2025 г.: Практикуващи Фалун Дафа и техни поддръжници се събраха на митинг на Националната алея, за да призоват за прекратяване на преследването, започнато от Китайската комунистическа партия преди 26 години. През юли 1999 г. тогавашният лидер на ККП Дзян Дзъмин стартира брутална кампания срещу духовната практика, основана на принципите Истинност, Доброта и Търпение. (снимка: en.minghui.org)

20 юли: ден на съвестта и паметта

0
0
26 години по-късно преследването на последователите на Фалун Гонг все още продължава

26 години по-късно репресиите срущу Фалун Гонг в Китай все още продължават

0
0
Ум, тяло и дух: основни елементи за възстановяване от рак

Ум, тяло и дух: основни елементи за възстановяване от рак

0
0
Бивш инженер от Пекин разкрива до какви крайности е готова да стигне ККП, за да следи своите граждани - и вас

Бивш инженер от Пекин разкрива докъде може да стигне китайският режим, за да следи своите граждани

0
0
lilly parker

Ценности, които свързват поколенията: всеотдайност и упорит труд

0
0
Земетресение с магнитуд 8,8 край бреговете на Русия предизвика цунами към Аляска, Хавай и Япония

Земетресение с магнитуд 8,8 край Русия предизвика цунами към Аляска, Хавай и Япония

0
0
Пипи Дългото чорапче

Празнуваме „80 години Пипи Дългото чорапче“ с изложба в Градската градина в столицата

0
0
Следваща публикация
Книгите на Александър Дугин яха забранени за четене в САЩ от администрацията на Джо Байдън. Снимки: стопкадри от интервюто на Тъкър Карлсън с Александър Дугин.

Ако искаме да разберем Путин – трябва да чуем Дугин

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria