• За нас
  • Пишете ни!
четвъртък, 19 юни, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Дух и съзнание
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало

Износът на коли от Китай ще забави ръста си през 2025 г. заради мита от страна на Европейския съюз и САЩ

отПанос Мурдукотас
15 януари , 2025
Износът на коли от Китай ще забави ръста си през 2025 г. заради митата от страна на Европейския съюз и САЩ

Автомобили са подредени и готови за товарене на кораб за износ - пристанището в Тайцан, провинция Дзянсу, Китай, 16 юли 2024 г. AFP чрез Getty Images

Очаква се ръстът на износа на превозни средства от Китай да спадне рязко през 2025 г., тъй като митата от Европейския съюз и САЩ ще влязат в пълна сила, правейки китайските автомобилни производители по-малко конкурентоспособни. Прогнозата отразява по-широкото забавяне на китайския износ и икономически растеж през новата година.

Очаква се продажбите на превозни средства във втората по големина икономика в света да нараснат с 5.8 процента до 6.2 милиона единици през 2025 г., което е по-ниско от 19.3 процента през 2024 г., според доклад на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), публикуван на 13 януари.

Умерената прогноза за растежа на износа на коли от Китай за новата година контрастира със силния общ ръст на износа за декември 2024 г., който отбеляза деветия пореден месец на растеж по обем и най-сериозния растеж по стойност за последните три години.

Има обаче разумно обяснение за силното представяне на общия китайски износ миналия месец: предварителното зареждане на поръчки от някои производители, включително автомобилни, в очакване на допълнителни мита, особено от САЩ при второто управление на Тръмп.

Тази перспектива би могла да обясни скока от 15.6 процента в китайския износ за САЩ, най-високият сред всички експортни дестинации.

Ситуацията може да се промени тази година, когато тези мита влязат в пълна сила. Те ще ударят силно китайския сектор на електрически превозни средства (EV), който се опитва да се конкурира с американския пионер Tesla. Те биха могли също да повлияят на общия икономически растеж на страната, който вече се забавя, тъй като износът все още е голяма част от икономиката ѝ.

Въпреки икономическия напредък на Китай през последните 30 години, страната все още не е успяла да премине към потребителско общество за стимулиране на икономическия растеж, както беше случаят с най-голямата икономика в света – САЩ – и други развиващи се пазарни икономики. Освен това, тя все още не е развила добре интегриран пазар, където стоките могат да се движат свободно между регионите, подобно на САЩ и Европейския съюз.

В резултат на това Китай продължава да разчита на износа за да постига икономически растеж. Към 2023 г. износът на страната представлява близо 20 процента от БВП в сравнение с 11 процента в САЩ.

Докато тази стратегия работеше отначало след отварянето на Китай към световните пазари, когато мащабът на износа беше малък и обхватът тесен, тя не работи в наши дни, тъй като износът се е разширил. Това изправя втората по големина икономика в света срещу основните ѝ търговски партньори като САЩ и Европейския съюз.

Освен това експортната стратегия на Китай се основава на имитация, копиране и репликиране на продукти, разработени главно в САЩ и ЕС, а не на местни иновации. Това принуждава китайските износители да се конкурират по цена, а не чрез истинска продуктова диференциация, както се вижда от падащите цени на едро или дефлацията.

Ценовата конкуренция обаче вреди на икономиките на търговските партньори на Китай, карайки ги да предприемат мерки за смекчаване на отрицателните ефекти от такава конкуренция, включително мита.

През октомври 2024 г. например ЕС наложи 45.3 процента мито върху китайските електромобили, докато е въпрос на дни новата администрация на САЩ да наложи своите нови мита, които ще се разпрострат отвъд електромобилите.

Предупреждението на CAAM за по-нисък растеж на износа на превозни средства през 2025 г. не е изненада за Георгиос Коимисис, доцент по икономика и финанси в Манхатънския университет.

„По-високите мита на определени пазари карат китайските автопроизводители да преосмислят стратегиите си – особено фокусирайки се върху хибридите – което може да доведе до свежи идеи и иновации“, каза той пред The Epoch Times.

„За средния потребител малките промени в цените биха могли да се балансират от широката гама глобални марки, всички конкуриращи се за дял от пазара.“

Коимисис смята, че все пак може да има верижни ефекти, ако по-малко китайски автомобили достигат до чуждестранните пазари, като например малки прекъсвания на доставките или по-малко опции в определени области.

„Въпреки това, глобалният автомобилен пазар е доста устойчив и с времето други автомобилни производители ще се адаптират, помагайки да се поддържа стабилно предлагане и разнообразие за купувачите“, каза доцент Коимисис.

ВИЖТЕ СЪЩО
Фолксваген ще продаде завода си за сглобяване в Синдзян на фона на нарастващ натиск
Volkswagen ще продаде завода си в Синдзян на фона на растящ натиск
Бивш китайски служител предупреждава за принудителното отнемане на органи от ККП
Бивш китайски служител предупреждава за насилствено отнемане на органи от страна на режима в Китай
Канада налага санкции на китайски служители заради потискане на Фалун Гонг и етнически малцинства
Канада налага санкции на китайски служители заради потискане на Фалун Гонг и етнически малцинства
768x432
Евродепутати обсъдиха на конференция нарушаването на човешките права в Китай
id5590890 bydgettyimages 1915751404 1080x720 1
Китайската индустрия за електрически автомобили
Европейски производител на електрически батерии обявява фалит
Европейският производител на електрически батерии Northvolt обявява фалит
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ЧЕТЕНИ ДНЕС

Основател на оркестър „Кантус Фирмус“ и Главен оперативен директор на "Фреш радио груп"

Ректорът на СУ „Климент Охридски“ спрял радио „Класик А“, защото студентите не слушали класика

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
Тръмп заявява, че има идеи относно Иран, но засега не поема ангажимент за военна намеса на САЩ

Тръмп заявява, че има идеи относно Иран, но засега не поема ангажимент за военна намеса

0
0
image 2025 06 15 175032014

За и против влизането на България в еврозоната (Част I)

0
0
Проф.д.ик.н. Румен Гечев и доц. Григор Сарийски (Колаж – Станислав Николов)

За и против влизането на България в еврозоната (Част II)

0
0
Снимка: flashlight.bg

Ароматен сироп от бял бъз без варене

0
2
Министър Георг Георгиев прие председателя на вече заличеното сдружение Културен клуб “Иван Михайлов” Люпчо Георгиевски в МВнР

Люпчо Георгиевски, председателят на заличения Културен клуб “Иван Михайлов”, се срещна с министъра на външните работи

0
0

Свързани Публикации

Доверието на компаниите от ЕС в Китай спада до исторически минимум: Проучване

Доверието на компаниите от ЕС в Китай спадна до рекорден минимум

0
0
Китай ще се бори с американските мита дори при цена на ниво глад: вътрешен източник

Китай ще се бори срещу американските мита дори при разходи, водещи до глад

0
0
99 / 5,000 Слънчеви панели в Нортфийлд, Масачузетс, на 22 април 2022 г. Брайън Снайдер/Ройтерс

САЩ откриха нерегистрирани комуникационни устройства в китайски соларни инвертори

0
0
САЩ тарифите могат да тласнат икономиката на Китай към депресия, твърдят експерти

Американските мита може да тласнат китайската икономика от рецесия в депресия

0
0
Китай увеличи производството на прекурсори на фентанил, насочено срещу САЩ, казва експерт

Китай засили производството на прекурсори на фентанил, за да ги насочи към САЩ, твърди експерт

0
0
Основател на оркестър „Кантус Фирмус“ и Главен оперативен директор на "Фреш радио груп"

Ректорът на СУ „Климент Охридски“ спрял радио „Класик А“, защото студентите не слушали класика

0
0
Законодатели разследват антиимиграционни бунтове в Лос Анджелис за връзки с Китайската комунистическа партия

Законодатели разследват бунтовете в Лос Анджелис срещу антиимиграционните служби за връзки с Китайската комунистическа партия

0
0
Русия удря украинска петролна рафинерия в нов удар по енергийната инфраструктура на Киев

Русия удря украинска петролна рафинерия в нов удар по енергийната инфраструктура на Киев

0
0
Проф.д.ик.н. Румен Гечев и доц. Григор Сарийски (Колаж – Станислав Николов)

За и против влизането на България в еврозоната (Част II)

0
0
image 2025 06 15 175032014

За и против влизането на България в еврозоната (Част I)

0
0
Следваща публикация
Книгите на Александър Дугин яха забранени за четене в САЩ от администрацията на Джо Байдън. Снимки: стопкадри от интервюто на Тъкър Карлсън с Александър Дугин.

Ако искаме да разберем Путин – трябва да чуем Дугин

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Дух и съзнание

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria