• За нас
  • Пишете ни!
събота, 5 юли, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Европа

Европейският производител на електрически батерии Northvolt обявява фалит

отНавин Атрапули
27 ноември , 2024
Европейски производител на електрически батерии обявява фалит

(от ляво надясно) Шведският посланик в Германия Вероника Ванд-Даниелсон, министър-председателят на Шлезвиг-Холщайн Даниел Гюнтер, германският канцлер Олаф Шолц, германският федерален министър на икономиката и защитата на климата Роберт Хабек, главният изпълнителен директор на Northvolt Петер Микаел Карлсон и главният изпълнителен директор на Northvolt-Германия Кристофер Хаукс натискат бутон за новата гигафабрика Northvolt за производство на батерии за електрически автомобили в Лое-Рикелсхоф, Германия, 25 март 2024 г. (Gregor Fisher/Getty Images)

Компанията беше засегната от бавното навлизане на електрическите автомобили, претърпявайки нетна загуба от 1.2 милиарда щатски долара миналата година

Шведският производител на батерии за електрически превозни средства Northvolt подаде молба за фалит, след като стряскащото ликвидно състояние на компанията остави бизнеса само с една седмица наличен капитал за финансиране на операциите.

Молбата по несъстоятелност беше подадена в Съда на САЩ за Южен окръг на Тексас на 21 ноември. Компанията посочи активи и пасиви в диапазона от 1 до 10 милиарда долара, с приблизителен брой кредитори между 1000 и 5000. Основана през 2016 г. в Стокхолм, Northvolt е компания за съхранение на енергия, която произвежда литиево-йонни батерии.

Водещ производител в Европейския съюз, Northvolt се конкурира с китайските BYD и CATL за доставка на батерии на автопроизводителите в региона. Като такъв, фалитът на Northvolt представлява предизвикателство за европейските амбиции за противодействие на китайското превъзходство в сектора на електрическите превозни средства.

Според документ, подаден от Скот Мълър, старши управляващ директор на Teneo, който действа като финансов съветник на производителя на батерии, „ликвидната картина на компанията е станала критична“.

Компанията в момента разполага с 30 милиона долара в брой, което е достатъчно само за поддържане на операциите за една седмица, каза той.

„В основата си, индустрията за производство на батерии е капиталоемка и компанията все още не е реализирала печалба. Генерираните приходи са били реинвестирани обратно в компанията за поддържане на операциите и растежа й. И въпреки значителните инвестиции, Northvolt се сблъсква с производствени недостатъци“, се казва в документа.

Компанията също така е натрупала значителен дълг за финансиране на операциите си и подкрепа на растежа. Бизнес планът на Northvolt се основава на очакването, че индустрията на електрическите превозни средства ще отбелязва постоянен растеж.

Въпреки това, продажбите на електрически превозни средства започнаха да спадат миналата година. В резултат на това производителите на батерии станаха свидетели на отмяна на договори и по-малко поръчки и бяха принудени да предоговарят условията, се казва в документа.

В същото време азиатските производители продължиха да увеличават производството, като същевременно намаляваха цените на батериите, което оказа „допълнителен натиск върху по-новите производители на батерии като Northvolt“. Изправена пред такива предизвикателства, компанията претърпя нетна загуба от 1.2 милиарда долара през 2023 г.

Въпреки че Northvolt предприе стъпки да се измъкне от финансовото блато, нещата бяха трудни за компанията, се казва още в документа. Northvolt накрая реши да продължи с процедурата по фалита.

Предизвикателството на забавящите се продажби на електрически превозни средства

Процесът на преструктуриране при фалит ще помогне на компанията да получи достъп до ново финансиране, което включва 145 милиона долара в парично обезпечение, заяви Northvolt в изявление от 21 ноември. Един от клиентите на компанията също се е ангажирал да предостави 100 милиона долара финансиране за подкрепа на операциите на производителя.

Northvolt заяви, че работата ще продължи както обикновено, докато процедурите по реорганизация продължават.

„Компанията ще продължи да прави доставки до клиентите, като същевременно изпълнява задълженията към критични доставчици и изплащане на заплати на служителите“, се казва в изявлението.

Компанията очаква процесът на преструктуриране да приключи през първото тримесечие на 2025 г.

На фона на подаването на молба за фалит от Northvolt, изпълнителният директор и основател на компанията, Петер Карлсон, се оттегли от поста. Фалитът дава на компанията достатъчно време да се реорганизира и да увеличи операциите, каза той. Карлсон сега ще поеме ролята на старши съветник в бизнеса.

През септември Northvolt обяви, че съкращава 1600 работници в шведската си база, което представлява почти 20% от глобалната работна сила на компанията. Компанията приписа решението на „предизвикателния макроикономически климат“, принуждаващ производителя да намали амбициите си.

„Въпреки че като цяло моментът по електрификация остава силен, трябва да се уверим, че предприемаме правилните действия в правилното време в отговор на насрещните ветрове на автомобилния пазар и по-широкия индустриален климат“, каза Карлсон тогава.

Юнски доклад на Ernst & Young разкри, че навлизането на електрически превозни средства се забавя в Европа поради фактори като високите цени на превозните средства и недостатъчната инфраструктура.

„Настоящият глобален пазар на електрически автомобили е затънал в голяма несигурност около икономическите перспективи, различните регулации на различните пазари, тревогите на потребителите и изоставащото изграждане на инфраструктура“, каза Мартин Кардел, глобален лидер на решенията за мобилност в Ernst & Young. „Резултатът е застой в продажбите на електрически превозни средства в САЩ и Европа.“

Междувременно, Northvolt заяви, че подаването на молба за фалит в Съединените щати няма да застраши планирания завод за батерии за електрически превозни средства на стойност 7 милиарда долара в Квебек, Канада.

ВИЖТЕ СЪЩО
vw ig metalljpeg
Какво следва за VW: синдиката IG Metall се противопоставя на мерките за съкращаване на разходите на концерна
Работници разчистват пътищата от пясък и отломки, след като ураганът Хелийн заля района с високи вълни, в Трежър Айлънд, Флорида, на 28 септември 2024 г. Джо Редъл/Getty Images
Електромобили с наводнени батерии предизвикаха пожари във Флорида
id5590890 bydgettyimages 1915751404 1080x720 1
Китайската индустрия за електрически автомобили
electric vehivles china
Пекин заведе жалба срещу митата от ЕС за китайските електромобили
turskijat prezident erdogan otkriva fabrikata
Турция със собствена марка електромобили и тежки мита върху вноса от Китай
number10 downing street
Великобритания трябва да запази морална яснота спрямо китайския режим
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ЧЕТЕНИ ДНЕС

Панирани тиквички по гръцки

Хрупкави пържени тиквички по гръцки

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
печено агнешко на фурна с фолио

Сочно агнешко с картофи на фурна

0
0
signal 2025 07 05 134757

Адв. Румяна Ченалова: Борейки се за лева, защитаваме българската идентичност

0
0
Иван Тренев

Иван Тренев търси повече съмишленици за намиране на финансова помощ за откупуване  на още български архиви

0
0
Йорданка Фурнаджиева от издателство „Ентусиаст“, Любен Маринов – автор, и Александър Маринов-Санчо – преводач на „Маските, които носим“ на представянето на романа на 18 март 2025 г. в Книжен център „Гринуич“

„Маските, които носим“ – дебютният роман на българо-американския писател Любен Маринов  

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0

Свързани Публикации

ЕС отваря вратите за международни въглеродни кредити в плана си за нулеви емисии

ЕС позволява използването на международни въглеродни кредити в плана си за нулеви емисии

0
0
Европа е обхваната от гореща вълна - избухват горски пожари във Франция и Турция

Европа в плен на горещини – избухват пожари във Франция и Турция

0
0
3d rendering gas cylinder

Енергийната трансформация на ЕС: Европа плаща повече за по-малко енергийни ресурси

0
0
Белград спря износа на оръжия след като Русия заяви, че сръбски оръжия са стигнали до Украйна

Белград спря износа на оръжия, след като Русия заяви, че сръбски оръжия са стигнали до Украйна

0
0
7mcmantah5 v23 ax s2048 801x534 2

Нова цел на НАТО: страните членки ще дават 5 процента за отбрана – не всички участват

0
0
Най-големият цифров фотоапарат в историята направи първите си снимки на Вселената

Най-големият цифров фотоапарат в историята направи първите си снимки на Вселената

0
0
Европа е обхваната от гореща вълна - избухват горски пожари във Франция и Турция

Европа в плен на горещини – избухват пожари във Франция и Турция

0
0
Нарастват въпросите около смъртта на студент по медицина, който разкри търговия с органи в китайска болница

Съмнително самоубийство на студент по медицина, обвинил китайска болница в търговия с органи

0
0
unnam6ed

Нови протести в София срещу въвеждането на еврото

0
0
Западните батерийни технологии се опитват да заобиколят китайското господство върху минералите

Стартъпи с нови батерийни технологии се опитват да са независими от Китай и контрола му над минералите

0
0
Следваща публикация
България на енергийния форум „Общо бъдеще, общи цели“, 22 ноември 2024 г., Истанбул, Турция (снимка: Министерство на енергетиката)

България води регионални и глобални диалози за енергийна свързаност

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria