Американската медийна звезда Ким Кардашиян коментира противоречивата празнична кампания на модна къща Balenciaga, в която деца позират с плюшени мечета в облекло със садистично-мазохистичен сексуален подтекст, и заяви, че ще направи преоценка на отношенията си с модната марка.
В изявление, публикувано в официалния ѝ акаунт в Twitter в неделя, телевизионната риалити звезда, която често работи с Balenciaga, заяви, че досега е предпочитала да не коментира въпроса „не защото не съм била отвратена и възмутена от последните кампании на Balenciaga“, а защото е искала да разговаря с екипа на Balenciaga, за да разбере как е било позволено изображенията да бъдат публикувани.
Рекламната кампания е заснета от италианския фотограф Габриеле Галимберти и показва малки деца, които позират в спални и са облечени в дрехи на Balenciaga, докато са заобиколени от редица нови коледни продукти на компанията, включително стоки за дома, аксесоари за домашни любимци и плюшени мечета, които изглеждат като облечени в дрехи за възрастни със специфичен сексуален BDSM подтекст.
Едно от изображенията за кампанията на Balenciaga за популяризиране чантата „Пясъчен часовник“ („Hourglass“) от пролетната фото кампания Spring 23 включва снимка на фона на решението на Върховния съд на САЩ относно законите за детската порнография. За рекламната кампания заслуга имат двамата фотографи Джошуа Брайт и Крис Маджо.
Снимките предизвикаха възмущение в интернет заради решението да се изобразяват деца заедно с BDSM продукти, като мнозина обвиниха марката в насърчаване на педофилията.
„Като майка на четири деца бях потресена от смущаващите изображения. Безопасността на децата трябва да се цени най-високо и всякакви опити за нормализиране на злоупотребата с деца от какъвто и да е вид не трябва да имат място в нашето общество – точка“, написа Кардашиян в неделя.
„Оценявам премахването на кампаниите и извинението на Balenciaga. В разговора с тях вярвам, че те разбират сериозността на проблема и ще вземат необходимите мерки това никога повече да не се повтаря“, пише Кардашиян.
Balenciaga се извинява
Balenciaga поднася извинения в Instagram малко след публикуването на снимките, като отбелязва, че плюшените мечета, наречени „плюшени мечешки чанти“, абсолютно „не е трябвало да бъдат представяни с деца в тази кампания“ и че модният гигант „незабавно е премахнал кампанията от всички платформи“.
Ким Кардашиян е работила многократно с Balenciaga, като за последно беше модел за зимната кампания на марката през 2022 г. и дефилира на парижкия подиум за марката през юли по време на Седмицата на модата. Тя често е снимана с дрехи на марката.
В неделя телевизионната риалити звезда заяви, че сега преоценява отношенията си с Balenciaga, но каза, че „се основава на готовността им да поемат отговорност за нещо, което не е трябвало да се случва по начало, и на действията, които очаквам да предприемат, за да защитят децата“.
Габриеле Галимберти, фотографът на кампанията, също направи изявление в Instagram през уикенда, в което заяви, че „по никакъв начин не е имал право нито да избира продуктите, нито моделите, нито комбинацията от същите“ и че от него е било поискано „единствено и само да осветя дадената сцена и да направя снимките според моя характерен стил“.
Междувременно в петък Balenciaga заведе дело за 25 милиона долара срещу продуцентската компания North Six, Inc. и нейния сценограф Nicholas Des Jardins, заради спорната рекламна кампания.
В искова молба до Върховния съд на щата Ню Йорк, окръг Ню Йорк, модната къща заяви, че търси обезщетение за „пространни щети“, които North Six и сценографа Des Jardins „са причинили във връзка с рекламната кампания, за чието продуциране Balenciaga ги е наела“, и че „необяснимите действия и бездействия на ответника са били злонамерени или най-малкото извънредно безразсъдни“.
Възмущение от рекламите на Balenciaga | On Balance