Аудиозапис разкрива как учители се опитват да индоктринират децата с трансджендър идеология и се подиграват на родителите, които са против това
Изтекъл аудиозапис на конференция на Калифорнийската асоциация на учителите разкрива как преподавателите насърчават включването на децата в трансджендър клубове и предлагат наказания за родителите, които са против това. Информацията идва от източник, който е присъствал на събитието в Палм Спринг, Калифорния.
В аудиото, станало достояние на англоезичния The Epoch Times, са записани двама преподаватели на седми клас – Кели Бараки и Лори Калдейра от средното училище Buena Vista Middle School в Салинас, щата Калифорния. В него те обясняват на други учители как да привлекат ученици в ЛГБТК клубовете, известни в училището под името Съюз на гей и хетеросексуалните (“Gay-Straight Alliance” (GSA)).
„Беше ужасяващо да слушам как не само един, но всички учители по време на тези семинари критикуват родителите“ – твърди източникът, който се идентифицира под псевдонима Ребека Мърфи.
Мърфи присъства на конференция на учителския синдикат в края на октомври 2021 г. Тя разкрива пред англоезичния The Epoch Times, че учителите са се „подигравали“ на родителите заради техните притеснения и са намекнали, че знаят по-добре от тях кое е най-доброто за децата им. „Те се присмиваха на родителите“ – твърди Мърфи.
Конференцията под името „Конференция 2021 ЛГБТК+Проблеми, отвъд бинарното: идентичност и предоставяне на възможности“ се е провела от 29 до 31 октомври 2021 г., като местата за нея са били напълно разпродадени.
Според обява, публикувана на уебстраницата на Обединените учители от Лос Анджелис (UTLA), Калифорнийската асоциация на учителите е организирала през последните две години подобно обучение за професионално развитие под името „Сексуална ориентация и джендър идентичност“ (SOGI). В него има въпрос към учителите: „Имате ли смелостта да създадете безопасна среда, която насърчава куража да се опознае сексуалната ориентация, половата идентичност и изразяването на пола?“.
По думите на Мърфи обаче, конференцията в Палм Спрингс по-скоро е имала за цел учители да покажат на други учители как да подронват авторитета на родителите и на училищната администрация, както и да крият от тях дейности, свързани с джендърно приобщаване и сексуална ориентация.
Учителите също така са предложили родители, които отказват да се обръщат към децата си с предпочитаните от тях местоимения, да бъдат арестувани и обвинени в малтретиране на деца, твърди Мърфи.
Трите лекции, на които е присъствала Ребека Мърфи са били насочени към привличането на ученици от средното училище към клубовете на Съюза на гей и хетеросексуалните.
„Преобладаваща тема на лекциите, които посетих беше калифорнийските учители да инструктират други учители как да вмъкват ЛГБТК в учебната програма по начин, който да не алармира родителите“ – обяснява Мърфи.
Калдейра и Бараки са водили семинар, наречен „Как да ръководим Съюза на гей и хетеросексуалните в консервативни общности“. Те описват предизвикателствата, пред които са били изправени в ролята си на учители – активисти, в опита да прикрият дейността на тези клубове от родителите.
В аудиоклипа Калдейра съветва учителите, които ръководят ЛГБТК клубове, да поддържат тон на убедително отричане и да се преструват на некомпетентни, в случай че родителите им задават въпроси.
„Тъй като не сме официална институция, нямаме клубни регистри. Не водим никаква документация“, твърди Калдейра, която е и ръководител на ЛГБТК клуба. „Всъщност, понякога не искаме да водим регистри, за да не разстройваме родителите от това, че децата им са дошли при нас. В такива случаи им казваме: „Не знаем. Може и да са идвали. Не бихме искали никое дете да има проблеми заради това, че е дошло при нас, ако това притеснява родителите“.
Бараки подкрепя съвета на Калдейра, като предлага на учителите активисти да прикриват естеството на клубовете на Съюза на гей и хетеросексуалните, като ги наименоват по не толкова очевиден начин. Като пример, Бараки посочва, че не е нарекла своя ЛГБТК клуб „Съюз на гей и хетеросексуалните“, а „Клуб за равнопоставеност“, като по-късно е променила името му на клуб „Бъди себе си“.
Учителите се хвалят и че са шпионирали онлайн търсенията и активността на учениците, както и че са подслушвали разговорите им, за да идентифицират и набират шестокласници в ЛГБТК клубовете, чиито членски списъци се пазят в тайна от родителите.
„Изцяло следяхме какво правят в Google“ – заявява Бараки.
Средното училище Buena Vista Middle School е под районната юрисдикция на Spreckels Union School District (SUSD). Друг училищен район – Salinas Union High School District (SUHSD), е предмет на полемика заради задължителната си програма за изучаване на етнически въпроси в девети клас, която включва елементи на критическата расова теория.
Президентът на борда на Spreckels Union School District Стив Макдугал, училищният надзорник Ерик Тарало и членовете на училищния съвет не са отговорили на запитванията на англоезичния The Epoch Times относно изтеклия аудиозапис. Няма отговор и от Калдейра и Бараки.
Презентация за борба с тормоз в училищата
Калдейра обсъжда и годишната презентация за борба с тормоза в училищата, която е представила на учениците си заедно с Бараки. Тя обяснява, че ЛГБТК проблемите не са били единствените теми, обсъждани в презентацията. „Ние дискутирахме и религиозните различия, расовия и културен произход, семействата с ниски доходи и всички други теми, включени в Наръчника с правата на родителите“.
Поради това, че децата са се оплаквали на родителите от включеното в презентацията ЛГБТК съдържание, Бараки е предложила различна стратегия, за да избегне съпротивата на родителите.
„Догодина ще си поиграем с паметта на нашите шестокласници. Тази година те последни чуха презентацията и темите за пола бяха последното нещо, за което говорихме. Така че догодина те ще минат първи през нея и джендър въпросите ще бъдат първото нещо, за което ще говорим. Надяваме се по този начин да намалим техните негативни реакции?“ – заявява Бараки.
Бараки иронизира майка, която се е оплакала, че не е възнамерявала все още да разговаря със своя средношколник на теми като сексуална ориентация и джендър идентичност, но е била принудена от училището. „Много тъжно, нали? Мъчно ми е за нея, че е трябвало да направи толкова трудно нещо!“ – казва по неин адрес Бараки на аудиторията. – Честно казано, нейното 12-годишно дете сигурно вече ги знае тези работи, нали?“.
Калдейра пък отбелязва като „акт на победа“ факта, че директорът на училището предлага на друг родител да премести детето си в частно училище, което би отговаряло по-добре на моралните разбирания на семейството.
Контрол върху сутрешните съобщения
Друго нещо, с което парадира г-жа Калдейра е, че контролира сутрешните съобщения в училището. „Това е друг вид стратегия, която ви препоръчвам. Аз съм човекът, който контролира съобщенията. Всички казват „Г-жо Калдейра, толкова сте мила, че го правите на доброволни начала“. Разбира се, че съм мила и че се съгласих доброволно, защото по този начин контролирам информацията, която излиза. И тази година за първи път на учениците беше позволено открито да включат ЛГБТК съдържане в сутрешните съобщения.“
Тя изтъква, че е привлякла ученици, които да помагат с тези съобщения. „В епика има три деца. Две от тях са небинарни, а другото е флуидно във всяко отношение. Страхотна е. Така, че имаме чудесен отбор“ – изразява удовлетворението си учителката.
Калдейра многократно заявява, че не могат да я уволнят и благодари на Калифорнийската асоциация на учителите, за своята позиция и за предоставените възможности и средства. „Не можете да ме уволните за това, че ръководя Съюза на гей и хетеросексуалните – заявява тя. – Може да сте ми ядосани, но не можете да ме уволните заради това.“ След което допълва: „Калифорнийска асоциация на учителите ясно заяви, че се е посветила на човешките права и равнопоставеността“.
Калдейра заявява на учителите, че двете с Бараки са действали „много почтено.“ „Никога не сме прекрачили границата. Искало ни се е, но никога не сме го направили.“
Реакция на училището
След като информацията за изтеклия аудиозапис става обществено достояние, училищният надзорник Тарало, президентът на Spreckels Union School District (SUSD) Макдугъл и Кейт Пагаран, директорка на Buena Vista Middle School, публикуват на 19 ноември 2021 г. съвместно писмо, адресирано до „общността на SUSD“, в което съобщават, че клубът „Бъди себе си“ е спрян.
„От всички бъдещи училищни клубове ще се изисква да представят проект за всички дейности и материали, преди да им бъде разрешено да се събират – се казва в писмото. – Ще има регистрационни списъци на учениците, а преди срещите на клуба, на родителите и настойниците ще се изпраща молба за позволение за участие.“
В писмото се посочва, че съдържанието на всички сутрешни съобщения ще бъде контролирано и разпределяно от директора на училището, което се превръща в перманентна практика.
Изрично е отбелязано и че се „Забранява на учителите да шпионират онлайн активността на учениците с каквато и да били неакадемична цел.“
Писмото гласи, че SUSD ще следва одобрените от държавата стандарти и учебна програма за всички презентации, включващи „деликатни теми като сексуалност“, а „материалите за всякакви деликтни теми ще бъдат споделяни с родителите и настойниците, преди да бъдат предоставени на учениците“.
Брад Джоунс е отличен с награди журналист, който живее в Калифорния.