Канадската федерация на данъкоплатците заяви, че 97,9% от канадците не гледат телевизия
Никой никога не е чувал за jason@Bitcoin4Freedom, но той публикува статия за изборите в САЩ и до днешния ден тази статия е събрала над 114 милиона гледания.
Това е само едно от безбройните подобни събития, при които обикновен човек създава есе, видеоклип или меме, които оказват огромно влияние върху обществото, засенчвайки дори големите медии. През 2024 г. обикновените граждани ежедневно извършват подобни подвизи в социалните медии. По думите на Илон Мъск това са „новини от хората, за хората!“.
Комуникационната сила на X е невероятна. Днешните политици и знаменитости правят изявленията си в социалните медии, без да е необходимо да свикват старомодна пресконференция.
Освен това социалните медии, и по-специално X, насърчават свободния обмен на идеи, съчетан с критика. Това е съревнование в реално време, в което победителят се определя от някакъв странен дух на истината. Мъск нарича този процес „колективен глас“.
За сравнение, много стари медии са се превърнали в „мъртва зона“. Например по такива остри въпроси като борбата с изменението на климата и политиката за равнопоставеност на половете има само тесен кръг от теми, които понякога ги наричат „прозорец на Овертон“. Това е мястото, където чувствителните въпроси са забранени, ако не и напълно игнорирани.
Повечето съществуващи медии не могат да удовлетворят жаждата за знания или любознателността на хората, затова те търсят нещо по-добро. Това обяснява защо при Джо Роугън и Тъкър Карлсън има такава огромна аудитория, която при традиционните медии никога няма да се види. Това обяснява защо през последните месеци X се превърна в приложение №1 за получаване на новини в Обединеното кралство, Германия и Канада. Половината от съвременното население получава поне част от новините си от социалните медии, защото, наред с други неща, на корпоративните медии им липсва мисъл.
Традиционните медии също така загубиха способността си в оперативен порядък да съобщават своевременно последните новини. Внезапните драматични събития, като стрелбата по време на митинга на Тръмп и нападението на Иран срещу Израел, бяха незабавно отразени от X. Традиционните медии изоставаха с часове и можеха само да повтарят това, което вече беше известно на читателите на Х.
Спадът е сериозен. В Съединените щати от 2005 г. насам са закрити 3000 вестника, а приходите от реклама са намалели от 49 млрд. долара на 10 млрд. долара през 2022 г. Канадската компания Nordstar (която издава Toronto Star) е закрила много вестници през 2023 г. и е съкратила повече от 600 работни места. Също така през 2023 г. Corus или Global News са уволнили 25 % от служителите си, а стойността на акциите им е спаднала рязко през последните месеци.
В същото време, получавайки 1,2 милиарда долара годишно от данъкоплатците, CBC може да привлече само 2,1% от зрителите в праймтайма. Или, както се изразява Канадската федерация на данъкоплатците: 97,9% от канадците не гледат телевизия. Телевизионни мрежи като CNN и CTV News се конкурират за аудиторията на възраст между 67 до 71 години – аудитория, която се свива с всеки изминал час.
През октомври вестник Washington Post заяви, че „американците не се доверяват на средствата за масова информация“. Някои го нарекоха радикално откровение, но за мнозина то не беше новина. Проучване на „Галъп“ вече беше показало, че само 7% от американците се доверяват „до знaчителна степен“ на вестниците, телевизията и радиото, а 39% „изобщо не им се доверяват“.
Може би 5 ноември (денят на победата на Тръмп) е бил ден на разплата за медиите. Много издания не просто претърпяха поражение, но и бяха унизени от екипите на социалните медии, въоръжени с „мемове за катерици и камиони за боклук“. Мъск пише в X: „X победи. Основните медии загубиха!“
Мненията, изразени в тази статия, са на автора и не отразяват непременно възгледите на Епок Таймс.