Getting your Trinity Audio player ready...
|
Преподавателят по политически науки в университета Ла Сал, Филаделфия, доц. Марк Томас, е поредният специалист, впечатлен от статията на духовния учител Ли Хонгджъ „Как се е появил човешкият род“. Той сподели с американското издание на „Епок Таймс“, че намира статията за много интересна и „от голяма полза за обществеността“ и планира да я включи в лекциите си.
„Философията, която стои зад Фалун Дафа или Фалун Гонг, всъщност е много ценна. Тя носи голяма полза за обществото“ – споделя доц. Томас, съпоставяйки я с християнските религиозни учения и с философските идеи от последните хиляда години.
Г-н Ли е основател на Фалун Гонг, известен и като Фалун Дафа – духовна практика, която преподава универсалните принципи на истина, доброта и търпение. От представянето ѝ пред обществеността през 90-те години на миналия век, тя се разпространява в повече от 100 държави.
„Основното за всеки спорт или академично обучение е дисциплината. Трябва да дисциплинираш ума, тялото и душата си… да вдигнеш тежестите във фитнеса или да подбереш по-дълбокото философско, религиозно мислене, наистина да се изправиш срещу себе си и да се накараш да се стремиш към повече – казва доц. Томас. – По същия начин и в обществото, ако имаш добра философия или се стремиш към нея, когато се случи нещо лошо, можеш да го отблъснеш.“
Доц. Томас смята, че идея на г-н Ли е, че на Земята от съществена роля е личната воля. „На това ниво на сътворението на Земята има типично зло, произтичащо от свободната воля и първородния грях. Това създава страдание на Земята. Не че създателят в някакъв смисъл е целял страдание. Но страданието е част от съществуването тук, на Земята. Ние не можем да избегнем страданието на тази Земя“, продължава Томас.
„Знаем защо е така – защото хората са лоши и светът е несъвършен. Но ние можем да използваме страданията, които го съпътстват, за да се усъвършенстваме. Това е като процеса на една физическа тренировка. Нали знаете онази стара поговорка: без болка няма печалба“.
„Смисълът на живота наистина е да станеш добър и да останеш добър. И като се стараем да сме добри, помагаме както на себе си, така и на семействата си, помагаме на обществото“ – споделя доц. Томас.
Доц. Томас смята, че страданието позволява на хората да се усъвършенстват, да демонстрират добротата си и да продължат напред. Според него страданието е пречистващо във всеки смисъл на християнската философия.
„Ако гледаме на стремежите на хората на Земята като начин да се усъвършенстваме, всъщност можем да изпитваме радост от страданието, което звучи малко нелогично. То ни позволява да се освободим от нечистите неща.“
Той вярва във философията на г-н Ли и че дори човек да живее добре, ще загуби, ако се занимава с греховни неща. „А ако човек е съсредоточен върху чисти мисли и прави добро за другите, нещата ще дойдат по естествен начин и те ще подобрят благосъстоянието и достойнството му“, добавя Томас.
Морална котва
Доц. Томас изразява мнение, че хората в днешно време са се отдалечили от благородната си природа в сравнение с миналите времена. „През последните няколко века, докато обществото се носи по течението, ние сме станали много по-объркани и много по-малко се държим за морала“.
Той дава за пример древногръцкият философ Платон, който се е тревожел за опасностите, които крие свободата. Хората бъркат свободата с разпуснатост.
„Свободата е прекрасна, ако се използва в рамките на моралната философия или като морална котва – казва Томас. – Вярвам на г-н Ли. Той извежда на преден план това, че имаме общи ценности в различните култури и раси“.
„В западното общество, а може би дори и в някои части на източното общество, се вижда упадък и разврат в различни форми като нещо привнесено от западните идеи. И аз поставям марксизма и комунизма в същата категория.“
„Когато човек изгуби идеята, че е висше същество, ставайки атеист, той губи моралната си котва. Без нея нещата се движат към злото“, допълва Томас.
Аналогия с пещерата на Платон
Доц. Томас насърчава хората да бъдат по-отворени, да изслушват всички идеи, а след това да преценят коя от тях може да ги задържи на правилния път. Той дава пример с аналогията на пещерата на Платон. Някои от пещерните хора никога не били виждали външния свят. Един от тях излязъл от пещерата и видял истината. Когато се върнал обратно, за да им разкаже за действителността извън пещерата, бил прокуден от другите, които все още не вярвали.
Според доц. Томас в наши дни, тези, които създават фалшивата действителност са медиите, политиците или учителите и че ние сме забравили кое е реално.
Той смята, че г-н Ли посочва истинската действителност.
„Това, което всъщност е реално, е онова, в което се опитваме да се превърнем, а не онова, което ни задържа тук, приземени в един времево ограничен свят. Това не е реалност. Реалността е това, което е съществувало преди създаването на това земно царство. Ще трябва да разберем какво е то и какво е намерението на Създателя. Виждаме, че господин Ли показва намерението на Създателя“.
Томас препоръчва на хората да прочетат статията на г-н Ли: „Прочетете я и помислете, разсъждавайте, вгледайте се в себе си, в собствения си живот, в това, което ви води. И вижте, може би има нещо в сърцето ви, което трябва да се промени“.
Той смята, че в днешно време хората са изпълнени със страх от това какво ще се случи в бъдеще и какво ще им донесе бъдещето. След като прочита статията на г-н Ли обаче, доц. Томас придобива надежда и вярва, че добрите хора ще имат добро бъдеще.
Планове за допълване на лекциите му
Доц. Томас споделя, че учениците му го питат защо изучават толкова много западна философия. Той обмисля да въведе статията на г-н Ли в преподаването си през следващия семестър или следващата година.
Според него това вероятно ще изплаши Китайската комунистическа партия. „Те не искат американците и китайците да споделят едни и същи ценности, защото това може да заплаши съществуването на режима им.“
Доц. Томас заявява, че той и учениците му са наясно колко зъл е комунистическият режим. „Наясно съм с това, което са направили с уйгурите, с Фалун Гонг, с всеки, който се противопоставя, и с това, което се случва в Хонконг или Тайван. Знам, че и Фалун Гонг, и уйгурите са огромна мишена – това са хората, които са мразени от комунистическата партия.“