• За нас
  • Пишете ни!
събота, 6 декември, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Европа

Европейският производител на електрически батерии Northvolt обявява фалит

отНавин Атрапули
27 ноември , 2024
Европейски производител на електрически батерии обявява фалит

(от ляво надясно) Шведският посланик в Германия Вероника Ванд-Даниелсон, министър-председателят на Шлезвиг-Холщайн Даниел Гюнтер, германският канцлер Олаф Шолц, германският федерален министър на икономиката и защитата на климата Роберт Хабек, главният изпълнителен директор на Northvolt Петер Микаел Карлсон и главният изпълнителен директор на Northvolt-Германия Кристофер Хаукс натискат бутон за новата гигафабрика Northvolt за производство на батерии за електрически автомобили в Лое-Рикелсхоф, Германия, 25 март 2024 г. (Gregor Fisher/Getty Images)

Компанията беше засегната от бавното навлизане на електрическите автомобили, претърпявайки нетна загуба от 1.2 милиарда щатски долара миналата година

Шведският производител на батерии за електрически превозни средства Northvolt подаде молба за фалит, след като стряскащото ликвидно състояние на компанията остави бизнеса само с една седмица наличен капитал за финансиране на операциите.

Молбата по несъстоятелност беше подадена в Съда на САЩ за Южен окръг на Тексас на 21 ноември. Компанията посочи активи и пасиви в диапазона от 1 до 10 милиарда долара, с приблизителен брой кредитори между 1000 и 5000. Основана през 2016 г. в Стокхолм, Northvolt е компания за съхранение на енергия, която произвежда литиево-йонни батерии.

Водещ производител в Европейския съюз, Northvolt се конкурира с китайските BYD и CATL за доставка на батерии на автопроизводителите в региона. Като такъв, фалитът на Northvolt представлява предизвикателство за европейските амбиции за противодействие на китайското превъзходство в сектора на електрическите превозни средства.

Според документ, подаден от Скот Мълър, старши управляващ директор на Teneo, който действа като финансов съветник на производителя на батерии, „ликвидната картина на компанията е станала критична“.

Компанията в момента разполага с 30 милиона долара в брой, което е достатъчно само за поддържане на операциите за една седмица, каза той.

„В основата си, индустрията за производство на батерии е капиталоемка и компанията все още не е реализирала печалба. Генерираните приходи са били реинвестирани обратно в компанията за поддържане на операциите и растежа й. И въпреки значителните инвестиции, Northvolt се сблъсква с производствени недостатъци“, се казва в документа.

Компанията също така е натрупала значителен дълг за финансиране на операциите си и подкрепа на растежа. Бизнес планът на Northvolt се основава на очакването, че индустрията на електрическите превозни средства ще отбелязва постоянен растеж.

Въпреки това, продажбите на електрически превозни средства започнаха да спадат миналата година. В резултат на това производителите на батерии станаха свидетели на отмяна на договори и по-малко поръчки и бяха принудени да предоговарят условията, се казва в документа.

В същото време азиатските производители продължиха да увеличават производството, като същевременно намаляваха цените на батериите, което оказа „допълнителен натиск върху по-новите производители на батерии като Northvolt“. Изправена пред такива предизвикателства, компанията претърпя нетна загуба от 1.2 милиарда долара през 2023 г.

Въпреки че Northvolt предприе стъпки да се измъкне от финансовото блато, нещата бяха трудни за компанията, се казва още в документа. Northvolt накрая реши да продължи с процедурата по фалита.

Предизвикателството на забавящите се продажби на електрически превозни средства

Процесът на преструктуриране при фалит ще помогне на компанията да получи достъп до ново финансиране, което включва 145 милиона долара в парично обезпечение, заяви Northvolt в изявление от 21 ноември. Един от клиентите на компанията също се е ангажирал да предостави 100 милиона долара финансиране за подкрепа на операциите на производителя.

Northvolt заяви, че работата ще продължи както обикновено, докато процедурите по реорганизация продължават.

„Компанията ще продължи да прави доставки до клиентите, като същевременно изпълнява задълженията към критични доставчици и изплащане на заплати на служителите“, се казва в изявлението.

Компанията очаква процесът на преструктуриране да приключи през първото тримесечие на 2025 г.

На фона на подаването на молба за фалит от Northvolt, изпълнителният директор и основател на компанията, Петер Карлсон, се оттегли от поста. Фалитът дава на компанията достатъчно време да се реорганизира и да увеличи операциите, каза той. Карлсон сега ще поеме ролята на старши съветник в бизнеса.

През септември Northvolt обяви, че съкращава 1600 работници в шведската си база, което представлява почти 20% от глобалната работна сила на компанията. Компанията приписа решението на „предизвикателния макроикономически климат“, принуждаващ производителя да намали амбициите си.

„Въпреки че като цяло моментът по електрификация остава силен, трябва да се уверим, че предприемаме правилните действия в правилното време в отговор на насрещните ветрове на автомобилния пазар и по-широкия индустриален климат“, каза Карлсон тогава.

Юнски доклад на Ernst & Young разкри, че навлизането на електрически превозни средства се забавя в Европа поради фактори като високите цени на превозните средства и недостатъчната инфраструктура.

„Настоящият глобален пазар на електрически автомобили е затънал в голяма несигурност около икономическите перспективи, различните регулации на различните пазари, тревогите на потребителите и изоставащото изграждане на инфраструктура“, каза Мартин Кардел, глобален лидер на решенията за мобилност в Ernst & Young. „Резултатът е застой в продажбите на електрически превозни средства в САЩ и Европа.“

Междувременно, Northvolt заяви, че подаването на молба за фалит в Съединените щати няма да застраши планирания завод за батерии за електрически превозни средства на стойност 7 милиарда долара в Квебек, Канада.

ВИЖТЕ СЪЩО
vw ig metalljpeg
Какво следва за VW: синдиката IG Metall се противопоставя на мерките за съкращаване на разходите на концерна
Работници разчистват пътищата от пясък и отломки, след като ураганът Хелийн заля района с високи вълни, в Трежър Айлънд, Флорида, на 28 септември 2024 г. Джо Редъл/Getty Images
Електромобили с наводнени батерии предизвикаха пожари във Флорида
id5590890 bydgettyimages 1915751404 1080x720 1
Китайската индустрия за електрически автомобили
electric vehivles china
Пекин заведе жалба срещу митата от ЕС за китайските електромобили
turskijat prezident erdogan otkriva fabrikata
Турция със собствена марка електромобили и тежки мита върху вноса от Китай
number10 downing street
Великобритания трябва да запази морална яснота спрямо китайския режим
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ТЪРСЕНИ ДНЕС

Танкерът "Кайрос" е оставен от урски влекач в непосредствена близост до бреговете на Ахтопол. Снимка: Здравко Димитров

Турски влекач остави ударен от Украйна танкер край Ахтопол

0
0
Селска агнешка чорба на баба

Селска агнешка чорба с ориз

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
2bfd5672 ffff 4084 aa0a 8746e781e362

Судан: финалният удар

0
0
kak se pravi kiselo zele s morska sol

Изпитана рецепта за кисело зеле в бидон

0
0
01ed69cf d2e0 4ace ac84 acd9a7cb965b

„Лешникотрошачката“ носи коледно настроение в Бургаската опера

0
0
Снимки: Габриела Чолакова Студио

България, Гърция, Косово и Северна Македония – отличени лидери в туризма на Балканите

0
0

Свързани Публикации

Новият "демократичен щит" на ЕС поражда притеснения за свободното слово

Новият „демократичен щит“ на ЕС поражда притеснения за свободата на словото

0
0
Правителството около финансовия министър от Социалдемократическата партия Ларс Клингбайл (вляво) и канцлерът Фридрих Мерц от Християндемократите успяха да спечелят подкрепа за новия бюджет въпреки планираното задлъжняване с нови 180 милиарда евро. Снимка: dts/​imago images

Новият бюджет на Германия: нови 180 милиарда дълг

0
0
Председателката на  "Сара Вагенкнехт" Амира Мохамед Али предава документите с искането на повторно преброяване на гласовете през април 2025 г. 
Снимка: Крис Емил Янсен/imago

Отказват ново преброяване при парламентарните избори в Германия?

0
0
Близкият сподвижник на Зеленски подаде оставка заради нарастващия корупционен скандал в Украйна

Близък съветник на Зеленски подаде оставка заради корупционен скандал в Украйна

0
0
Използването на замразените руски активи става "все по-наложително", заяви германският канцлер

Използването на замразените руски активи става „все по-неотложно“, заяви германският канцлер

0
0
Националната статистика за убийства е "най-ниска в новата история", заяви директорът на ФБР

ФБР: Броят на убийствата в САЩ „най-нисък в новата история“

0
0
Антисоциалният акт в сърцевината на социализма

Антисоциалният акт в основата на социализма

0
0
Резултатът от гласуването за референдума на президента за еврото по парламентарни групи

Делян Пеевски, ГЕРБ, ПП-ДБ и БСП заедно отхвърлиха референдума за еврото на Румен Радев

0
0
Американската индустрия процъфтява, докато политиката за нулеви емисии разрушава производството в останалия свят

Американската промишленост процъфтява, докато политиката за нулеви емисии разрушава индустрията в останалия свят

0
0
Експерти акцентират върху принудителното отнемане на органи на световен парламентарен форум

Експерти говорят за насилственото отнемане на органи на световен законодателен форум

0
0
Следваща публикация
България на енергийния форум „Общо бъдеще, общи цели“, 22 ноември 2024 г., Истанбул, Турция (снимка: Министерство на енергетиката)

България води регионални и глобални диалози за енергийна свързаност

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria