• За нас
  • Пишете ни!
понеделник, 30 юни, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура и изкуство

Продължава войната на ККП срещу „Шен Юн“

отДеси Иванова
20 ноември , 2023
Продължава войната на ККП срещу „Шен Юн“

Сцена от програмата за сценични изкуства "Шен Юн" през 2009 г. (2009 г., Shen Yun Performing Arts)

Служител на посолството на КНР признава за усилията на режима да спре представленията на „Шен Юн“ в Южна Корея

Съществува нещо, от което Китайската комунистическа партия (ККП) се страхува много повече, отколкото от американската флота от самолетоносачи. Страхува се толкова много, че полага масови усилия да предотврати изявата му на всеки континент. Това са представленията на американската компания за сценични изкуства „Шен Юн“ .

Въпреки че мисията на базираните в Ню Йорк осем трупи на „Шен Юн“ е да възродят петхилядолетното китайско културно наследство посредством автентична музика и класически китайски танц, ККП възприема това като разрушителна сила с по-голяма мощ от военен арсенал. Което демонстрира колко уязвима всъщност е ККП. Защото не бомби и ракети, а един уникален сценичен спектакъл е такава заплаха за нея, че в продължение на две десетилетия води безмилостна кампания да спре изявите му по света.

Най-напред комунистическият режим забрани представленията на „Шен Юн“ в Китай, защото дават нов живот на класическата, автентична китайска култура и показват опитите на ККП да я унищожи, включително преследването на духовни общности като Фалун Гонг, позната също като Фалун Дафа.

Много от артистите са последователи на мирната, медитативна практика за самоусъвършенстване Фалун Гонг, която режимът преследва брутално от 1999 г. до днес.

Въпреки това извън Китай, „Шен Юн“ ежегодно се радва на препълнени зали и огромен успех в континентите Северна и Южна Америка, Европа, Азия и Австралия, включително на най-големите световни сцени, като Lincoln Center в Ню Йорк, Kennedy Center Opera House във Вашингтон и Palais des Congrès в Париж. И тъй като ККП не може да наложи същата цензура в другите държави по света, тя си служи с разнообразни методи като оръжие, за да саботира представленията на компанията. Те включват директни заплахи чрез телефонни обаждания, писма и интервенция лице в лице.

image?url=https%3A%2F%2Fimg.theepochtimes.com%2Fassets%2Fuploads%2F2023%2F01%2F29%2Fcurtain call
Спектакъл на Компанията за сценични изкуства „Шен Юн“ в Aichi Prefectural Art Theatre в Нагоя, Япония, на 28 януари 2023 г. (Ани Гонг/The Epoch Times)

Гастролиращите автобуси на „Шен Юн“ осъмват с нарязани гуми, орди от интернет тролове публикуват очерняща пропаганда в социалните медии, китайските консулства пишат писма до местни официални лица, за да ги предупредят, че допускането на „Шен Юн“ на местните сцени би влошило отношенията с Китай и изискват от театрите отмяна на спектаклите.

Южна Корея е поредната жертва на ККП във войната срещу „Шен Юн“

Години наред ККП действа зад кулисите, упражнявайки натиск върху театрите в Южна Корея да не допускат представленията на „Шен Юн“.

Но тези усилия вече са публичен факт, след като китайски държавен служител официално заяви, че комунистическият режим активно се опитва да блокира изявите на американската компания в азиатската държава.

„Китайското посолство информира корейската страна за китайската позиция срещу представлението на „Шен Юн“, заяви Дзян Дзяфан – служител по връзки с обществеността в посолството на КНР в Сеул, пред медията NTD, която е дъщерна на американския The Epoch Times.

Дзяфан също така твърди, че е „незаконно“ компанията за сценични изкуства „да кандидатства за разрешение да изнася представления в корейски театър“ и допълва: „Това е нашата позиция.”

Служителят на китайското посолство настоява, че китайските служители „никога не заплашват“ корейски организации и държавни служители и твърди: „Ние просто им казваме истината, която те не знаят“.

Информация, получена от американския The Epoch Times обаче демонстрира принудителните тактики на Пекин. Такива са например заплахите от китайското посолство към южнокорейски театри, предупреждаващи за финансови и дипломатически последствия, ако изберат да станат домакини на „Шен Юн“.

Писмо от китайското посолство в Южна Корея до Korean Broadcasting System (KBS) от април 2016 г., в което информира телевизионния оператор, че решението му да анулира договора с "Шен Юн" за предстоящото представление на компанията за сценични изкуства в KBS Hall е „правилното решение. " (Самира Боуау/The Epoch Times)
Писмо от китайското посолство в Южна Корея до Korean Broadcasting System (KBS) от април 2016 г., в което информира телевизионния оператор, че решението му да анулира договора с „Шен Юн“ за предстоящото представление на компанията за сценични изкуства в KBS Hall е „правилното решение“ (Самира Боуау/The Epoch Times)

През 2009 г. Центърът за универсални изкуства в Сеул се оттегля от договора си с „Шен Юн“ 12 дни преди заплануваните представления. Местните организатори по-късно разбират, че китайското посолство е заплашило, че няма да издава визи за Китай на персонала на залата и на артистите на театъра.

Също по думите на местни организатори, Южнокорейският център за култура и изкуства Incheon е отхвърлил кандидатурата за турнето на „Шен Юн“ през 2023 г. поради опасения, че може да повлияе на взаимоотношенията с Китай.

Китайското посолство също така се е свързало с най-големия национален телевизионен оператор Korean Broadcasting System (KBS), настоявайки да не допуска спектаклите на „Шен Юн“ в притежаваната от телевизионната компания зала „KBS Hall“ в Сеул.

В заведено по случая съдебно дело през 2016 г. KBS се съгласява с китайските искания да анулира договора си с „Шен Юн“, въпреки че съдът първоначално застава на страната на организаторите на спектакъла. Но 48 часа преди планираното представление той отменя решението си, аргументирайки се, че има опасност да бъдат спрени излъчванията на KBS в Китай и потенциални финансови загуби. В резултат на това компанията „Шен Юн“ е принудена да върне сумата на всички разпродадени билети.

image?url=https%3A%2F%2Fimg.theepochtimes.com%2Fassets%2Fuploads%2F2023%2F10%2F24%2Fid5516134 KBS 9824
KBS Hall – театърът, собственост на корейската държавна телевизия KBS, в Сеул, Южна Корея. (Гуанхае Сеонг)

Грег Скарлатиу, изпълнителен директор на Комитета за правата на човека в Северна Корея, сподели пред NTD, че ситуацията демонстрира способността на Пекин да се възползва от инвестициите си, за да упражнява влияние в Южна Корея.

Той я нарече „груба, крещяща и най-малкото недипломатична намеса в основните права и свободи, заложени в самата корейска конституция“.  Скарлатиу посочи, че Китай притежава средствата да постигне целта си, тъй като КНР е най-големият търговски партньор на Южна Корея както по отношение на вноса, така и на износа.

ККП не позволи България да стане домакин на „Шен Юн“

За съжаление, преди години ККП успява да лиши и българските почитатели на сценичното изкуство от възможността да се насладят на изящните представления на „Шен Юн“. През месец март 2010 г. Българската Фалун Дафа асоциация (БФДА) изпраща до депутатите в 41-ото Народно събрание и до всички български депутати в Европейския парламент писмо, в което разкрива как усилията на китайското посолство в България са попречили на представянето на спектакъла в България.

В писмото се излагат факти за опитите на БФДА да организира представление на „Шен Юн” в София. В него се изразяват подозренията, че зад осуетяването на тези опити в продължение на две години стои китайското посолство в София, което е упражнило натиск върху Министерство на външните работи. То е попречило и за наемането на Зала 1 на НДК, която е единствената отговаряща на техническите изисквания за спектакъла зала в нашата столица.

Документът посочва, че БФДА има причини да вярва, че от ръководството на НДК не са позволили наемането на Зала 1 поради намеса на китайското посолство. Както и че българските политици в лицето на Министерство на външните работи са се поддали на натиска от посолството на КНР и са му съдействали за осуетяване на представленията на „Шен Юн“ в България.

„Културната война“ на Китай срещу света

Китайският режим е известен с усилията си да хегемонизира световната арена и да засили влиянието си в чужди държави, било то чрез ООН, финансово задлъжняване чрез инициативата „Един път, един пояс“, финансиране на езикови програми в училищата като институтите „Конфуций“ или тайни полицейски участъци в 53 държави, включително САЩ.

„Културната война“ е едно от най-важните оръжия на ККП. Затова не е изненадващо, че режимът в Пекин води война срещу „Шен Юн“ и използва като бойно поле театрите, на чиито сцени се възражда автентичната китайска традиция.

Защото ККП се страхува от ренесанса на древната китайска култура, каквато ни поднася „Шен Юн“. Култура, която поставя на централно място хармонията между небето, земята и човечеството. Култура, за която се счита, че е предадена от божественото. Култура, която напълно противоречи на кръвожадната, атеистична природа на комунизма и към унищожаването на която ККП се стреми още от създаването си.

Хватката на Пекин върху Корейския полуостров постоянно напомня на Южна Корея за горчивия вкус на тоталитаризма, който владее нейната северна съседка. Заплахите от Северна Корея са непрестанно подсещане за опасностите, които носи комунистическата диктатура. Но може би това не е достатъчно за южнокорейските граждани да осъзнаят степента на намеса на ККП в живота им и че само от едно спряно представление на „Шен Юн“ зависи дали все още са свободни или не.

ВИЖТЕ СЪЩО
2020 01 28 rainasoprano 700x447 1
Райна Кабаиванска оцени „магията“ на спектакъла „Шен Юн“
year of the rat photo 700x420 1
Роден, за да води: Годината на плъха
5 600x400 1
Лекари с „магично“ преживяване на „Шен Юн“
3 31 Dante looking at Mount Purgatory 700x420 1
Данте и ККП вируса: какво научаваме?
shen yun 53 20200314 2pm sydney ntdtv kue hall journalist owns a company 700x420 1
Журналистка за „Шен Юн“: „Забележително! Супер силно!“
10 1200x1200 1 e1587532061821
Как Рафаело, „виртуозът на Ренесанса“, улaвя цялостно човешката природа
iStock 000058104840 Double 676x450 676x447 1
Как древните китайци тълкували сънищата
udumbaraudumbara Ed Dai 700x420 1
Удумбара – Магическо цвете вещае добра съдба за България
Споделете тази статия
Tags: Препоръчани

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ЧЕТЕНИ ДНЕС

Панирани тиквички по гръцки

Хрупкави пържени тиквички по гръцки

0
0
Оригинален родопски пататник

Вкусен родопски пататник на тиган – лесна рецепта

0
0
Яйца по панагюрски звездев

Яйца по панагюрски с кисело мляко

0
0
Снимка: flashlight.bg

Ароматен сироп от бял бъз без варене

0
2
513901897 122157330602582638 8167929696371457954 n

Хиляда българи протестираха в Брюксел срещу приемането на еврото

0
0
Патриарх Даниил произнася словото си на 23-ти май пред учени от БАН, както и пред министъра на образованието и  науката. Снимка: Българска патриаршия

ППДБ иска прокуратурата да разследва патриарх Данаил

0
1
Иван Тренев

Иван Тренев търси повече съмишленици за намиране на финансова помощ за откупуване  на още български архиви

0
0

Свързани Публикации

34 ija sezon na nov simfonichen orkestar

Гала концерт – закриване на 34-ия сезон на Нов симфоничен оркестър

0
0
wagner festival 2025

Софийската опера открива Wagner Festival 2024/2025 – най-престижното международно събитие у нас

0
0
Концертът „БГ Музика за тромпети“ и известни солисти – финалът на Culturama Fest 2025 (https://culturama.art/)

Концерът „БГ Музика за тромпети“ бележи финалът на Culturama Fest2025

0
0
Оркестърът на Дюк Елингтън прави концерт и майсторски клас в България

Майсторски класове и концерт на The Duke Ellington Orchestra в София

0
0
Основател на оркестър „Кантус Фирмус“ и Главен оперативен директор на "Фреш радио груп"

Ректорът на СУ „Климент Охридски“ спрял радио „Класик А“, защото студентите не слушали класика

0
0
image-5850726

Стратегическа победа: Русия поема контрол над най-перспективното литиево находище в Украйна

0
0
image 2025 06 28 212512284

Радев от Панагюрище: Твърденията за прием на еврото без поскъпване са подигравка с хората

0
0
Иван Тренев

Иван Тренев търси повече съмишленици за намиране на финансова помощ за откупуване  на още български архиви

0
0
Панирани тиквички по гръцки

Хрупкави пържени тиквички по гръцки

0
0
Никола Цолов спечели квалификацията във Формула 3 на писта Шпилберг, Австрия

Никола Цолов спечели квалификацията във Формула 3 на писта Шпилберг, Австрия

0
0
Следваща публикация
Новоизбраният президент на Аржентина Хавиер Милей от партията La Libertad Avanza празнува със сестра си Карина Милей (Tomas Cuesta/Getty Images)

Аржентина избра Хавиер Милей за президент

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
  • Китай
    • COVID-19 и Ваксинация
  • Култура и изкуство
  • Наука и технологии
  • Начин на живот
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Европа
  • САЩ
  • Русия
  • Китай
  • Свят
  • Култура
  • Наука
  • Дух и съзнание
  • Начин на живот

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria