Getting your Trinity Audio player ready...
|
Платформата за споделяне на видео ще започне да тества своите „AI инструменти от ново поколение“ през следващата година.
YouTube си партнира с Creative Artists Agency (CAA) за стартирането на нова технология, която ще помогне на знаменитости и създатели на съдържание да управляват AI-генерирани видеа с техния образ.
Платформата за споделяне на видео, която е собственост на Google, обяви партньорството в публикация във вторник, отбелязвайки, че технологията все още е в ранен етап.
YouTube ще работи с базираната в Лос Анджелис агенция за таланти, за да привлече знаменитости, включително награждавани актьори и професионални спортисти, които да тестват новия AI инструмент в началото на следващата година, се казва в изявлението.
„Чрез сътрудничеството с CAA ще получим насоки от някои от най-влиятелните фигури в света – някои от тях са били значително засегнати от последните вълни на иновации в изкуствения интелект – за да усъвършенстваме нашия продукт преди да го пуснем за по-широка група творци и артисти,“ отбеляза YouTube.
Според YouTube, технологията също ще позволи на потребителите лесно да подават заявки чрез функцията за жалби относно премахване на AI-генерирано съдържание, което изобразява техно подобие, като например лице или глас.
Компанията заяви, че ще разшири своята тестваща група през следващите месеци, за да включи „водещи YouTube създатели, креативни професионалисти и други водещи партньори, представляващи таланти.“
В изявление, изпълнителният директор на YouTube, Нийл Мохан, каза, че платформата е въодушевена от сътрудничеството.
„В предстоящите дни ще работим с CAA, за да гарантираме, че артистите и създателите на съдържание се възползват от невероятния потенциал на изкуствения интелект, като същевременно запазват творческия контрол върху своя образ,“ каза той. „Това партньорство бележи значителна стъпка към изграждането на това бъдеще.“
Брайън Лурд, изпълнителен директор и съпредседател на CAA, споделя мнението на Мохан.
„С Нийл започнахме да говорим по-рано тази година за важността от създаването на отговорна AI екосистема, която защитава артистите, докато отключва нови възможности за творческо изразяване,“ каза той.
„В CAA нашите разговори относно изкуствения интелект са съсредоточени върху етиката и правата на талантите, и приветстваме лидерството на YouTube в създаването на това благоприятно за талантите решение, което фундаментално се съгласува с нашите цели.“
Дийпфейкове с AI
Все повече публични личности стават жертви на онлайн измами, използващи изкуствен интелект за създаване на видеа или изображения, които изглеждат като автентични.
Миналата година Том Ханкс публикува предупреждение в своя профил в Instagram, алармирайки последователите си, че неговият дигитален образ се използва в неназована реклама.
„Има видео, което промотира някаква дентална услуга с AI версия на мен,“ написа носителят на Оскар на 30 септември 2023 г. „Нямам нищо общо с това“, добави той.
Ханкс публикува следващо съобщение през август тази година, твърдейки, че неговият образ отново се използва в реклами, генерирани чрез изкуствен интелект, без негово разрешение.
„Има множество реклами в интернет, които лъжливо използват моето име, образ и глас, промотирайки чудодейни лекарства и вълшебни медикаменти,“ написа Ханкс на 31 август 2024.
„Тези реклами са създадени без моето съгласие, измамно и чрез изкуствен интелект. Нямам нищо общо с тези публикации или продукти и лечения, или говорителите, които хвалят тези лекарства… Не се подлъгвайте. Не се оставяйте да бъдете измамени. Не губете трудно спечелените си пари.“
Милиардерът бизнесмен Илон Мъск и канадският министър-председател Джъстин Трюдо също са били жертви на злоупотреби онлайн.
На 6 декември полицейската служба на Едмънтън (EPS) в Алберта, Канада, обяви, че разследва повече от 170 инвестиционни измами, с които местни жители са били измамени за близо 13 милиона долара през годината.
Приблизително 1,9 милиона долара от загубите са пряко свързани с онлайн измами с участието на Мъск и Трюдо, се казва в прессъобщение, издадено от полицейските власти.
„Тези реклами често съдържат привидно автентични видео клипове на министър-председателя Джъстин Трюдо или Илон Мъск, подкрепящи тази инвестиционна схема,“ заяви EPS, отбелязвайки, че манипулираните видеа са използвани предимно в социални медийни платформи като Instagram, Facebook, WhatsApp и TikTok.
„С бързото развитие на технологиите наблюдаваме увеличен брой измами, които използват изкуствен интелект за генериране на фалшива подкрепа от популярни публични фигури, свързани с инвестиции,“ каза в изявление Тревър Семотюк, детектив от отдела за финансови престъпления на EPS.
„Ако смятате, че сте станали жертва на такава измама, моля, не се колебайте да се свържете с полицията. Вашият сигнал ще ни помогне да разберем колко подвеждащи и технологично напреднали могат да бъдат тези инвестиционни измами.“