Getting your Trinity Audio player ready...
|
Сатанистите имат своя „мода“ от векове насам. Според тях носенето на черни дрехи, мантии, качулки и бижута със сатанински символи е проява на почит към техния червенокож господар.
Метъл бандите от 80-те години на миналия век също бяха любители на пентаграмите и други подобни символи върху тениските с разкъсани ръкави. Милиони пънкари и готи по света смятат, че черните дрехи, кожените якета и пръстените с черепи ги карат да изглеждат „дръзки“ и „уникални“.
Но в края на XX век сатанинската мода направи дебют на котешките пътечки на висшата мода. Дизайнери като Alexander McQueen и Jean Paul Gaultier започнаха да прибавят сатанински символи в своите дизайни. Днес брандове като Givenchy и Versace също ги включват в моделите си. А Balenciaga издигна сатанизмът в модата на съвсем друго ниво.
Какво означава сатанизъм?
Според Сатанинската църква, основана в Сан Франциско от Антон Лавей през 1966 г., сатанизмът включва определени свръхестествени идеи, а именно вяра в магията. Сатанистите на Лавей извършват ритуали с магически мотив, които дори включват човешки и животински жертвоприношения.
Алтернативна интерпретация на религиозния сатанизъм идва от „Храма на сатаната“ (TST). Той е създаден в Съединените щати през 2012 г. и споделя схващането на Сатанинската църква, че Сатаната не съществува буквално. „Храмът на сатаната“ насърчава неща, които се различават коренно от традиционните човешки ценности и пропагандира аборти и еднополови бракове. С очевидната цел да преобърне всички християнски идеали.
Според бившия върховен сатанински свещеник Марк Пасио сатанизмът от всички разновидности има 4 основни принципа:
Преди всичко самосъхранение.
Сатанизмът е чист егоизъм. Той позволява всичко, което води до увеличаване на личната власт и влияние в света. Дори ако то включва убийство или унищожение, за да се постигне желаната цел. Това може да включва жертвоприношения и магически ритуали.
Морален релативизъм.
Според сатанизма не съществува такова нещо като обективни стандарти за правилно и неправилно. Ние, като човешки същества, можем да да решаваме според прищевките си какво е правилно и какво не и да основаваме действията си на това.
Социален дарвинизъм.
Това е идеята на сатанизма, че най-безмилостните в обществото заслужават да управляват. Те имат предопределено право на власт.
Евгеника.
Това е сатанинската идея, че онези, които са социално подходящи да управляват, трябва да решават кой да разпространява техните гени и кой не. Или с други думи, кой трябва да живее и кой трябва да умре.
Накратко, сатанизмът е противоположност на християнството и на всички основни християнски идеи, като например обичта и грижата за ближния. Десетте божи заповеди се отхвърлят в полза на обратното.
Но въпреки че това не е нещо, което трябва да насърчаваме, сатанизмът в модата добива все по-голяма популярност. А заедно с това днес, повече от всякога, се насаждат сатанински идеи в съзнанието на децата и младото поколение.
Сатанизмът в модата
Дизайнерите, които използват сатанински образи твърдят, че става дума за „прегръщане на тъмната страна на модата“. Те пропагандират, че работата им е „смела и дръзка“, и насърчават клиентите си да „бъдат себе си и да прегърнат мрака в себе си“. С други думи, да бъдат чисто егоистични, егоцентрични и безскрупулни, както проповядва Марк Пасио.
Сатанинската мода е много популярна сред знаменитостите. От музиканти като Мадона, Сам Смит, Кейти Пери и Бионсе – до актьори като Джеймс Франко и Джак Блек, много звезди нормализират сатанизма и настояват той да стане по-приемлив в масовата култура.
За съжаление сатанинската мода става все по-популярна и сред наивните млади хора, които са накарани да вярват, че това е нещо „бунтарско“ и „дръзко“.
Ето някои дизайнери, които ни показват защо този вид мода трябва да бъде спрян.
Рик Оуенс
Рик Оуенс е ярък пример за сатанизъм в модата. Той си партнира през 2021 г. с емблематичния бранд за обувки Dr. Martens. Базираният в Париж дизайнер решава да добави пентаграма във връзките на своята версия на класическите обувки. Което според него е „леко предизвикателство“ към „консервативните хора по света“.
„Нетолерантността винаги е съществувала и никога няма да изчезне“, твърди той. „Когато използвам пентаграми, става дума за „другостта“. Става дума да признаем ненормалника във всеки от нас или младите ненормалници, които се нуждаят от подкрепа, от насърчение и от признание. Разбирам, че има хора, които са консервативни и имат определени ценности, които са много строги в преценката си и се обиждат от всичко, което ги предизвиква. Но смятам, че е забавно да провокирам, защото това е нещо като моя мисия от първия ден. Да размивам границите на това какво е приемливо и какво е допустимо.“
Дизайнерът изглежда забравя, че има неща, които никога не бива да се толерират! Като жертвоприношения, насилие над животни и деца. Или престъпления, извършени в името на чист егоизъм и стремеж към власт. Които са много важни в сатанизма.
Dr. Martens не е единственото поле за въплъщение на тъмните идеи на Оуенс. Негово дело са модел „сатанински“ маратонки Converse, изображения на пентакли върху тениски и рекламна кампания с драг кралицата Сиси Мисфит.
Balenciaga
Няма по-добър пример за сатанизъм в модата от Balenciaga! Модният бранд пусна през 2023 г. рекламна кампания, в която деца държат плюшени мечета, облечени в садо-мазохистичен фетиш, като кожени колани, кучешки нашийници и мрежести дрехи. И ако намекът за сексуализация на децата не беше достатъчен, на заден план се виждат рисунки на дяволи и дракони.
Има дори и игра на думи с името на марката, преименувана на Baаlenciaga, като в логото е вмъкнат древният бог “ Baal“. Баал е изисквал жертвоприношения на деца, т.е. той е нещо подобно на Сатаната.
Но нещата не приключват тук. Едно от изображенията на кампанията Spring 23 на Balenciaga за реклама на чантата „Пясъчен часовник“ („Hourglass“) включва снимка на фона на решението на Върховния съд на САЩ относно законите за детската порнография.
Instagram акаунта на компанията представи откровени изображения на поклонение на Сатаната, наред с други смущаващи снимки (вече изтрити), които нямаха нищо общо с модната им линия.
И като капак на всичко, Balenciaga е избрал да си партнира с изкуствен интелект „инфлуенсър“, който изглежда като момиче в предпубертетна възраст, което често е сексуализирано. „Детската любов“ е свързана със сатанизма, защото някои вярват, че жертвоприношението на деца носи сила от Тъмния господар. А други просто вярват в споменатия по-горе морален релативизъм, според който е допустимо малтретирането на хора, включително деца.
Възмущение от рекламите на Balenciaga | On Balance
Изглежда това не е проблем за знаменитости, които рекламират Balenciaga – като семейство Кардашиян, Никол Кидман, Салма Хайек, сестрите Джиджи и Бела Хадид или Дуа Липа.
Nununu
Големите американски търговски вериги Nordstrom, Bloomingdales и Mini Ruby са само част от магазините, в които се предлага полово неутралното детско облекло на Nununu. Брандът рекламира „екстравагантни и уникални детски дрехи, които са извън старата представа за очарователно“. Но в действителност е откровено сатанински.
Марката си партнира със Селин Дион в създаването на модната линия, наречена Célinununu. В нейната реклама участва световната поп звезда, която се намира в родилно отделение и издухва черен прах върху бебета, облечени в синьо от едната страна (явно момчета) и в розово от другата (явно момичета). Изглежда, че прахът превръща бебетата от момчета и момичета в нещо „с неопределен пол“, като на гащиризона на едното пише „New Order“ („Нов ред“, англ.), което явно намеква за нов световен ред.
Lil Naz X/Nike
През 2023 г. рапърът Лил Нас Ех пусна в продажба може би най-шокиращия артикул на сатанизъм в модата, наречен „Сатанински обувки“. Моделът има видоизменен дизайн на Air Max 97 на Nike. Извънредно смущаващото в случая е, че обувките съдържат човешка кръв и имат сатанински символи, като обърнат кръст и пентаграм на езика. От серията са пуснати само 666 (библейското число на звяра) чифта на цена 1018 долара (1850 лв.) за чифт и са разпродадени за по-малко от минута. Цифрата 1018 в цената е препратка към библейския пасаж от Лука 10:18: „Видях, че сатаната падна като мълния от небето“.
Декадентската мода и призракът на комунизма
В глава 14 от поредицата „Как призракът на комунизма управлява нашият свят“ на The Epoch Times се разглежда връзката между декадентската мода и комунизма, който отрича Бог и всякакъв вид духовност.
На пръв поглед в днешното общество различните форми на странно облекло, поведение и други обичайни елементи на поп културата изглеждат като част от „свободата на изразяване“ или актуална „модна тенденция“. Но тези явления всъщност са проява на битката на комунизма и неговите производни като атеизма и сатанизма срещу традицията и вярата – самият Карл Маркс е бил сатанист. Въпреки, че такива тенденции срещат първоначална съпротива от страна на обществото, с течение на времето хората свикват с тях и вече не ги намират за странни, което позволява на тези негативни фактори да се превърнат в допустим елемент от ежедневието и културата.
Дори различните отклонения в облеклото и модата да изглеждат на повърхността като нормални промени в популярния вкус, те всъщност имат за цел да подкопаят човешкото общество. Ето защо е недопустимо да се пропагандират и да се използва модата като инструмент за античовешки, сатанински послания. Това, което трябва да разпространяваме не само с модата, но и с всеки аспект на нашия живот и лично поведение са красота, любов, състрадание и доброта.