• За нас
  • Пишете ни!
петък, 16 май, 2025
Няма резултати
Виж всички резултати
Epoch Times Bulgaria
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн
Дарение
Epoch Times Bulgaria
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Свят Европа

Европейският производител на електрически батерии Northvolt обявява фалит

отНавин Атрапули
27 ноември , 2024
Европейски производител на електрически батерии обявява фалит

(от ляво надясно) Шведският посланик в Германия Вероника Ванд-Даниелсон, министър-председателят на Шлезвиг-Холщайн Даниел Гюнтер, германският канцлер Олаф Шолц, германският федерален министър на икономиката и защитата на климата Роберт Хабек, главният изпълнителен директор на Northvolt Петер Микаел Карлсон и главният изпълнителен директор на Northvolt-Германия Кристофер Хаукс натискат бутон за новата гигафабрика Northvolt за производство на батерии за електрически автомобили в Лое-Рикелсхоф, Германия, 25 март 2024 г. (Gregor Fisher/Getty Images)

Getting your Trinity Audio player ready...

Компанията беше засегната от бавното навлизане на електрическите автомобили, претърпявайки нетна загуба от 1.2 милиарда щатски долара миналата година

Шведският производител на батерии за електрически превозни средства Northvolt подаде молба за фалит, след като стряскащото ликвидно състояние на компанията остави бизнеса само с една седмица наличен капитал за финансиране на операциите.

Молбата по несъстоятелност беше подадена в Съда на САЩ за Южен окръг на Тексас на 21 ноември. Компанията посочи активи и пасиви в диапазона от 1 до 10 милиарда долара, с приблизителен брой кредитори между 1000 и 5000. Основана през 2016 г. в Стокхолм, Northvolt е компания за съхранение на енергия, която произвежда литиево-йонни батерии.

Водещ производител в Европейския съюз, Northvolt се конкурира с китайските BYD и CATL за доставка на батерии на автопроизводителите в региона. Като такъв, фалитът на Northvolt представлява предизвикателство за европейските амбиции за противодействие на китайското превъзходство в сектора на електрическите превозни средства.

Според документ, подаден от Скот Мълър, старши управляващ директор на Teneo, който действа като финансов съветник на производителя на батерии, „ликвидната картина на компанията е станала критична“.

Компанията в момента разполага с 30 милиона долара в брой, което е достатъчно само за поддържане на операциите за една седмица, каза той.

„В основата си, индустрията за производство на батерии е капиталоемка и компанията все още не е реализирала печалба. Генерираните приходи са били реинвестирани обратно в компанията за поддържане на операциите и растежа й. И въпреки значителните инвестиции, Northvolt се сблъсква с производствени недостатъци“, се казва в документа.

Компанията също така е натрупала значителен дълг за финансиране на операциите си и подкрепа на растежа. Бизнес планът на Northvolt се основава на очакването, че индустрията на електрическите превозни средства ще отбелязва постоянен растеж.

Въпреки това, продажбите на електрически превозни средства започнаха да спадат миналата година. В резултат на това производителите на батерии станаха свидетели на отмяна на договори и по-малко поръчки и бяха принудени да предоговарят условията, се казва в документа.

В същото време азиатските производители продължиха да увеличават производството, като същевременно намаляваха цените на батериите, което оказа „допълнителен натиск върху по-новите производители на батерии като Northvolt“. Изправена пред такива предизвикателства, компанията претърпя нетна загуба от 1.2 милиарда долара през 2023 г.

Въпреки че Northvolt предприе стъпки да се измъкне от финансовото блато, нещата бяха трудни за компанията, се казва още в документа. Northvolt накрая реши да продължи с процедурата по фалита.

Предизвикателството на забавящите се продажби на електрически превозни средства

Процесът на преструктуриране при фалит ще помогне на компанията да получи достъп до ново финансиране, което включва 145 милиона долара в парично обезпечение, заяви Northvolt в изявление от 21 ноември. Един от клиентите на компанията също се е ангажирал да предостави 100 милиона долара финансиране за подкрепа на операциите на производителя.

Northvolt заяви, че работата ще продължи както обикновено, докато процедурите по реорганизация продължават.

„Компанията ще продължи да прави доставки до клиентите, като същевременно изпълнява задълженията към критични доставчици и изплащане на заплати на служителите“, се казва в изявлението.

Компанията очаква процесът на преструктуриране да приключи през първото тримесечие на 2025 г.

На фона на подаването на молба за фалит от Northvolt, изпълнителният директор и основател на компанията, Петер Карлсон, се оттегли от поста. Фалитът дава на компанията достатъчно време да се реорганизира и да увеличи операциите, каза той. Карлсон сега ще поеме ролята на старши съветник в бизнеса.

През септември Northvolt обяви, че съкращава 1600 работници в шведската си база, което представлява почти 20% от глобалната работна сила на компанията. Компанията приписа решението на „предизвикателния макроикономически климат“, принуждаващ производителя да намали амбициите си.

„Въпреки че като цяло моментът по електрификация остава силен, трябва да се уверим, че предприемаме правилните действия в правилното време в отговор на насрещните ветрове на автомобилния пазар и по-широкия индустриален климат“, каза Карлсон тогава.

Юнски доклад на Ernst & Young разкри, че навлизането на електрически превозни средства се забавя в Европа поради фактори като високите цени на превозните средства и недостатъчната инфраструктура.

„Настоящият глобален пазар на електрически автомобили е затънал в голяма несигурност около икономическите перспективи, различните регулации на различните пазари, тревогите на потребителите и изоставащото изграждане на инфраструктура“, каза Мартин Кардел, глобален лидер на решенията за мобилност в Ernst & Young. „Резултатът е застой в продажбите на електрически превозни средства в САЩ и Европа.“

Междувременно, Northvolt заяви, че подаването на молба за фалит в Съединените щати няма да застраши планирания завод за батерии за електрически превозни средства на стойност 7 милиарда долара в Квебек, Канада.

ВИЖТЕ СЪЩО
vw ig metalljpeg
Какво следва за VW: синдиката IG Metall се противопоставя на мерките за съкращаване на разходите на концерна
Работници разчистват пътищата от пясък и отломки, след като ураганът Хелийн заля района с високи вълни, в Трежър Айлънд, Флорида, на 28 септември 2024 г. Джо Редъл/Getty Images
Електромобили с наводнени батерии предизвикаха пожари във Флорида
id5590890 bydgettyimages 1915751404 1080x720 1
Китайската индустрия за електрически автомобили
electric vehivles china
Пекин заведе жалба срещу митата от ЕС за китайските електромобили
turskijat prezident erdogan otkriva fabrikata
Турция със собствена марка електромобили и тежки мита върху вноса от Китай
number10 downing street
Великобритания трябва да запази морална яснота спрямо китайския режим
Споделете тази статия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последвайте ни във Фейсбук

НАЙ-ЧЕТЕНИ ДНЕС

"Майките"

Българският сериал „Майките“ предава посланието „Децата не идват с упътване“

0
0
Ст. м. с. Елена Георгиева

Ст. м. с. Елена Георгиева: За милосърдието предел няма

0
0
Царица на розата (https://kazanlak.com/)

Казанлък избира 57-мата Царица роза днес

0
0
На 17 май (събота) Авиомузей Бургас ще се присъедини към инициативата Европейска „Нощ на музеите“.

Авиомузей Бургас ще ни очаква в „Нощта на музеите 2025“

0
0
Путин ще пропусне преговорите за мир между Русия и Украйна в Турция: Кремъл

Путин вероятно няма да се яви на мирните преговори между Русия и Украйна в Турция

0
0
Наталия Киселова бе критикувана от три опозиционни партии, че надвишава правомощията си, като решава еднолично парламентът да не разглежда предложението на българския президент да се проведе референдум за еврото. Снимка: БГНЕС

Председателката на парламента пренебрегна предложението за референдум на българския президент – последваха реакции

0
0
Отборът на Симеон Николов, Александър Къндев и Лазар Бучков на университета „Лонг Бийч Стейт“  победи на финала на волейболния шампионат на NCAA Калифорнийския университет в Лос Анджелис. (https://www.ncaa.com/)

Български волейболисти, начело със сина на Владо Николов, станаха шампиони в университетската лига на САЩ

0
0

Свързани Публикации

Германия ще отблъсква повече търсещи убежище на границата

Германия ще връща повече търсещи убежище на границата

0
0
Джордже Симион, председател на партия AUR (Алианс за обединение на румънците), върви пред бившия полски премиер Матеуш Моравйецки (вдясно) в Букурещ на 14-ти март 2025 г. Снимка: Вадим Гирда/AP

В навечерието на Гергьовден – победителят в първия тур на президентските избори в Румъния се казва Джордже Симион

0
0
Иберийско затъмнение повдига опасения относно електрически мрежи с преобладаващи възобновяеми източници

Иберийското затъмнение повдига опасения относно електроенергийните мрежи с преобладаващ дял на възобновяеми източници

0
0
Ник Тенкони оглавява протест срещу потоците нелегални емигранти в Англия в Манчестър на 22-ри февруари 2025 г. Снимка: Дейли Мейл

Ник Тенкони, лидер на UKIP: Когато държавата има здрава културна основа, икономиката се справя добре по естествен път (част II)

0
0
Германският президент заявява, че Берлин ще засили военната си роля в НАТО

Германският президент заяви, че Берлин ще засили военната си роля в НАТО

0
0
Фалун Дафа практикуващи празнуват Световния ден на Фалун Дафа на "Юниън скуеър" в Ню Йорк на 11 май 2025 г. Лари Дай/The Epoch Times

Милиони празнуват на 13 май Световния ден на Фалун Дафа

0
0
Надежда: Лек за депресия, когато нищо друго не действа

Надеждата – лек за депресия, когато нищо друго не работи

0
0
САЩ и Китай намаляват митата за 90 дни

САЩ и Китай намаляват митата за 90 дни

0
0
САЩ тарифите могат да тласнат икономиката на Китай към депресия, твърдят експерти

Американските мита може да тласнат китайската икономика от рецесия в депресия

0
0
Ст. м. с. Елена Георгиева

Ст. м. с. Елена Георгиева: За милосърдието предел няма

0
0
Следваща публикация
България на енергийния форум „Общо бъдеще, общи цели“, 22 ноември 2024 г., Истанбул, Турция (снимка: Министерство на енергетиката)

България води регионални и глобални диалози за енергийна свързаност

Epoch Times лого
Facebook X-twitter Goodreads-g Youtube Instagram Telegram
  • Последни новини
  • Направете дарение

35 страни, 21 езика

  • English
  • 中文
  • Español
  • עברית
  • 日本語
  • 한국어
  • Bahasa Indonesia
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Português
  • Svenska
  • Nederlands
  • Русский
  • Українська
  • Română
  • Česky
  • Slovenščina
  • Polski
  • Türkçe
  • فارسی
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията
  • България
  • Свят
    • Бизнес
    • Конфликти
    • Политика
  • Китай
    • Взаимоотношения
    • Общество
    • COVID-19 и Ваксинация
    • Комунистически режим
    • Отнемане на органи
    • Човешки права
  • Култура и изкуство
    • „Шен Юн“
    • Българска история и култура
    • Изящни изкуства
    • Литература
    • Сценични изкуства
    • Традиционна култура
  • Наука и технологии
    • Околна среда
  • Начин на живот
    • Семейство, традиции
    • Здраве
    • Вкусни рецепти
  • Мнения
  • За нас
  • Авторски права
  • Условия за ползване
  • Пишете ни!
  • Поверителност на информацията

Copyright © 2024 Epochtimes.bg | Всички права запазени Epochtimes.bg не носи отговорност за съдържанието на външни сайтове

Няма резултати
Виж всички резултати
  • България
  • Свят
  • Китай
  • Мнения
  • Бизнес
  • Технологии
  • Култура
  • Начин на живот
  • Шен Юн

© 2019 Epoch Times България.

Epoch Times Bulgaria