Getting your Trinity Audio player ready...
|
Искате ли да бъдете т.нар. „инфлуенсър“ в социалните мрежи? Скоро един университет в Ирландия ще предлага такава специалност.
От септември следващата година Югоизточният технологичен университет (SETU) в Карлоу, Ирландия, ще предлага бакалавърска степен по изкуствата в областта на създаването на съдържание в социалните медии, съобщава ВВС.
Уебсайтът на университета посочва, че четиригодишната програма ще включва широк спектър от учебни предмети, които са от съществено значение за амбициозните медийни инфлуенсъри. Като редактиране на видео и аудио, изучаване на известни личности, психология, анализ на данни и създаване на подкасти, за да осигури широк спектър от знания, необходими в постоянно развиващия се свят на създаването на дигитално съдържание.
„Изборът е всеобхватен и ще ви позволи да се справите с дигиталния свят“, обещава учебното заведение.
Училището има за цел да подготви студентите с необходимия реквизит, за да оптимизират времето, което прекарват пред екрана и то в епоха, в която глобалният пазар на личности със силно влияние в социалните мрежи (инфлуенсъри) се разраства с бързи темпове.
„Експертите твърдят, че глобалният пазар на инфлуенсъри в момента е на стойност около 21 милиарда долара“, посочва SETU. „Знаем, че инфлуенсърството; маркетингът в социалните медии; създаването на дигитално съдържание и дигиталното стратегиране са важни бизнес дейности и са социално значими за свързването на хора и идеи.“
Университетът добавя също, че възможностите за работа в областта на дигиталните медии са безкрайни. И че най-добрият начин човек да стане активна част в този огромен бизнес е като се превърне в „професионалист в бранша.“
По думите на директора на програмата Елинор О’Лиъри, студентите и работодателите проявяват все по-голям интерес към темата.
„Това е нещо, което изисква специфичен набор от умения“, коментира тя пред ирландската телевизия RTÉ. „Основава се на съществуващите медийни, PR и маркетингови умения, но е и нова област сама по себе си.“
Тя отбеляза, че докато някои хора могат да станат инфлуенсъри почти случайно, програмата ще обучава студентите как да изграждат и поддържат аудитория, а също и как да си сътрудничат с бизнеса, за да монетизират своето влияние. Много амбициозни инфлуенсъри може да нямат ясно разбиране за бизнес аспектите на индустрията и програмата има за цел да запълни тази празнота в знанията.
Един от предлаганите курсове е „Управление на кризи“, в рамките на който студентите ще се запознаят с критични и неочаквани ситуации.
„Кризите включват критични и неочаквани ситуации, каквито винаги ще се случват на работното място и в обществото“, съобщават от училището. „След появата на социалните медии лошите новини се разпространяват по-бързо от всякога. В този модул ще разгледаме значението на стратегията на социалните медии, включваща план за управление на кризи. Ще определим списъка с инструменти за управление на кризи, използван от мениджърите, когато организациите и обществото са изправени пред тях. Студентите ще разработят план за управление на кризи, като приложат препоръчаните реакции и стратегии за смекчаване на последиците, както и ще създадат комуникационни стратегии за справяне с проблемите на връзките с обществеността.“
След като се дипломират, студентите ще могат да работят в сферата на създаването на съдържание, творческото писане, журналистиката, комуникациите и други.
Кандидатурите за програмата ще се приемат през ноември, съобщава BBC.
В създадения през май 2022 г. ирландски Югоизточен технологичен университет с кампуси в Карлоу, Уотърфорд и Уексфорд се обучават 18 000 студенти и има над 1600 служители.